Ταξινόμηση και ανακύκλωση 3/3

Πώς μπορείτε να ταξινομήσετε διάφορα αντικείμενα αξιοποιώντας τις φυσικές τους ιδιότητες, όπως το μέγεθος και το σχήμα;

 

Σκοπός του μαθήματος:

  1. Διερεύνηση  του πως καλύτερες μέθοδοι ταξινόμησης κατα την διάρκεια της ανακύκλωσης μπορούν να μειώσουν το μέγεθος των απορριμμάτων.
  1. Κατασκευή και προγραμματισμός μιας μηχανής που θα έχει ως σκοπό να ταξινομεί ανακυκλώσιμα απορρίμματα ανάλογα με το μέγεθος και το σχήμα τους.
  1. Καταγραφή και παρουσίαση των λύσεων που σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν.

 

 

  1. Στάδιο κατασκευής

 

Χρησιμοποίησε τα τουβλάκια:

  • Κατασκεύασε ένα φορτηγό το οποίο θα είναι σε θέση να ταξινομήσει δυο αντικείμενα με βάση το σχήμα τους.

 

 

Εργασία 1: Δημιούργησε ένα πρόγραμμα το οποίο θα βοηθάει τον οδηγό βγάζοντας έναν ήχο όταν το φορτηγό θα προσεγγίζει ένα αντικείμενο. 

Στο ακόλουθο πρόγραμμα χρησιμοποιούμε γραμμικό προγραμματισμό.

  • Όταν το πρόγραμμα εκτελεστεί ο ήχος νο.19 θα επαναλαμβάνεται έως ότου ο αισθητήρας κίνησης εντοπίσει κάποιος αντικείμενο μπροστά του.
  • Τότε ο ήχος νο.19 θα σταματήσει και θα ενεργοποιηθεί ο ήχος νο.8 που θα υποδηλώνει ότι το όχημα έχει προσεγγίσει κάποιο αντικείμενο.

 

 

 

Εργασία 2: Δημιούργησε ένα πρόγραμμα το οποίο παράλληλα με τον ήχο θα έχει μια οπτική ένδειξη,  ώστε ο οδηγός να αντιλαμβάνεται πότε θα πρέπει να αλλάξει κατεύθυνση ή πότε να σταματήσει. 

Στο ακόλουθο πρόγραμμα χρησιμοποιούμε γραμμικό προγραμματισμό.

  • Όταν το πρόγραμμα ενεργοποιηθεί θα ανάψει η πράσινη  φωτεινή ένδειξη (Νο.5) στο Smarthub.
  • Ο ήχος Νο.19 θα επαναλαμβάνεται έως ότου ο αισθητήρας κίνησης εντοπίσει ένα αντικείμενο. Τότε θα εκτελεστεί η συνάρτηση abc.
  • Η συνάρτηση αυτή θα ενεργοποιήσει τον ήχο Νο.8 (ένδειξη ότι πλησιάζουμε ένα αντικείμενο).
  • Η κόκκινη φωτεινή ένδειξη (Νο.9) θα ανάψει στο Smarthub (ένδειξη ότι ο οδηγός πρέπει να σταματήσει).

 

 

 

Οριστικοποίησε το αρχείο σου

  1. Περιέγραψε το πρόγραμμα σου.
  2. Εξήγησε γιατί επέλεξες την τελική λύση που παρουσίασες.
  3. Οργάνωσε τις πληροφορίες που κατέγραψες.
  4. Εισήγαγε κείμενο με σημαντικές πληροφορίες, φωτογραφίες, στιγμιότυπα αποτύπωσης του προγράμματος ή βίντεο.