Αποτροπή της πλημμύρας 3/3

                                                                                             Πώς μπορείτε να μειώσετε τις επιπτώσεις της διάβρωσης του νερού;

Σκοπός του μαθήματος:

  1. Διερεύνηση διάφορων τρόπων με τους οποίους ο υετός μεταβάλλεται ανάλογα με την εποχή και πως τα ύδατα μπορούν να προκαλέσουν ζημιές αν δεν ελεγχθούν.
  1. Κατασκευή και προγραμματισμός ενός υδάτινου φράγματος με σκοπό να ελεγχθεί το ύψος των υδάτων ενός ποταμού.
  1. Καταγραφή και παρουσίαση πολλαπλών λύσεων που σχεδιάστηκαν με σκοπό να αποτραπεί μια ενδεχόμενη πλημμύρα που θα άλλαζε το ανάγλυφο μιας περιοχής.

 

 

  1. Στάδιο κατασκευής

 

Χρησιμοποίησε τα τουβλάκια:

  • Κατασκεύασε ένα υδάτινο φράγμα το οποίο θα μπορεί να ελέγξει το ύψος των υδάτων σε ένα ποταμό.
  • Αξιοποίησε τον αισθητήρα κίνησης, ώστε όταν ένα πλοίο προσεγγίζει το φράγμα αυτό να το βλέπει και να ενεργοποιείται το τμήμα του κώδικα που θα ανοίγει την πύλη.

 

Εργασία 1: Αποσφαλμάτωση του πρώτου προγράμματος του υδάτινου φράγματος. 

Στον ακόλουθο κώδικα χρησιμοποιούμε γραμμικό προγραμματισμό. Όταν ο καιρός είναι καλός η πύλη θα πρέπει να ανοίξει για τρία δευτερόλεπτα. Όταν υπάρχει ένδειξη για κακό καιρό τότε η πύλη θα πρέπει να κλείσει για 3 δευτερόλεπτα.

 

  • Εκτελέστε τον παρακάτω κώδικα και παρατηρήστε ποια είναι τα προβλήματα.
  • Χρησιμοποιήστε τα πλαίσια που υπάρχουν για τα σχόλια, ώστε να σημειώσετε τα προβλήματα που εντοπίσατε στον κώδικα.

Τα στοιχεία που πρέπει να αλλάξουν ώστε το φράγμα να λειτουργεί ορθά είναι τα ακόλουθα:

  • Η δύναμη του κινητήρα που ανοίγει το φράγμα είναι πολύ υψηλή. Υπάρχει κίνδυνος να μην μπορεί να ελεγχθεί.
  • Οι κινητήρες γυρνάνε προς την ίδια κατεύθυνση  με αποτέλεσμα το φράγμα να ανοίξει αλλά να μην κλείσει.

 

 

Εργασία 2: Αποσφαλμάτωση του δεύτερου προγράμματος του υδάτινου φράγματος. 

Στον ακόλουθο κώδικα χρησιμοποιούμε ακολουθία. Όταν ένα αντικείμενο (πλοίο) περάσει μπροστά από τον αισθητήρα κίνησης, ο κινητήρας θα ανοίξει την πύλη για 3 δευτερόλεπτα. Έπειτα ένα μήνυμα αποστέλλεται και ενεργοποιείται το δεύτερο τμήμα κώδικα που θα κάνει τον κινητήρα να κινηθεί αντίθετα με σκοπό να κλείσει η πύλη.

  • Εκτελέστε τον παρακάτω κώδικα και παρατηρήστε ποια είναι τα προβλήματα.
  • Χρησιμοποιήστε τα πλαίσια που υπάρχουν για τα σχόλια, ώστε να σημειώσετε τα προβλήματα που εντοπίσατε στον κώδικα

Τα στοιχεία που πρέπει να αλλάξουν ώστε το φράγμα να λειτουργεί ορθά είναι τα ακόλουθα:

  • Το φράγμα στην εντολή wait until (κλεψύδρα) εχει ως όρισμα τον αισθητήρα κλίσης, ενω θα έπρεπε να εχει τον αισθητήρα κίνησης.
  • Το πρόγραμμα δεν αποστέλλει ένα μήνυμα σε ένα άλλο τμήμα κώδικα ώστε να δοθεί η εντολή να κλείσει η πύλη.

 

 

Εργασία 3: Αποσφαλμάτωση του τρίτου προγράμματος του υδάτινου φράγματος. 

Στον ακόλουθο κώδικα χρησιμοποιούμε ακολουθία. Όταν ένα αντικείμενο (πλοίο) περάσει μπροστά από τον αισθητήρα κίνησης, ο κινητήρας θα ανοίξει την πύλη για 3 δευτερόλεπτα. Έπειτα ένα μήνυμα αποστέλλεται και λαμβάνεται από το δεύτερο τμήμα κώδικα το οποίο ενεργοποιείται. Ο αριθμός 5 εμφανίζεται στην οθόνη. Κάθε φορά που εκτελείται ο βρόγχος επανάληψης ο αριθμός 5 μειώνεται κατα μια μονάδα με σκοπό να δημιουργηθεί η καταμέτρηση 5, 4, 3, 2, 1, 0 που αποτελεί προειδοποίηση για το πόσος χρόνος απομένει έως ότου η πύλη ξεκινήσει να κλείνει. Έπειτα από την καταμέτρηση ο κινητήρας ενεργοποιείται προς την αντίθετη κατεύθυνση για τρία δευτερόλεπτα.

  • Εκτελέστε τον παρακάτω κώδικα και παρατηρήστε ποια είναι τα προβλήματα.
  • Χρησιμοποιήστε τα πλαίσια που υπάρχουν για τα σχόλια, ώστε να σημειώσετε τα προβλήματα που εντοπίσατε στον κώδικα

Τα στοιχεία που πρέπει να αλλάξουν ώστε το φράγμα να λειτουργεί ορθά είναι τα ακόλουθα:

  • Το μήνυμα C δεν λαμβάνεται ποτέ από το άλλο τμήμα του προγράμματος  με αποτέλεσμα ο κάτω κώδικας να μην εκτελεστεί ποτέ.
  • Στον βρόγχο επανάληψης πολλαπλασιάζουμε το 5 με την μονάδα άρα θα φαίνεται μόνιμα ο αριθμός 5 στην οθόνη και η καταμέτρηση δεν θα γίνει σωστά.

 

 

Οριστικοποίησε το αρχείο σου

  1. Περιέγραψε τα σφάλματα που εντόπισες.
  2. Διόρθωσε τον κώδικα και κατέγραψε στο έγγραφο σου τις διορθώσεις που έκανες.
  3. Εισήγαγε στο κείμενο  σημαντικές πληροφορίες, φωτογραφίες καθώς και στιγμιότυπα αποτύπωσης του κώδικα που διόρθωσες.