Φυτά και επικονιαστές 3/3

Πώς συμβάλλουν τα ζώα στους κύκλους ζωής των φυτών;

Σκοπός του μαθήματος:

  1. Διερεύνηση του πως διάφοροι οργανισμοί λαμβάνουν μέρος στην αναπαραγωγή των φυτών.
  1. Κατασκευή και προγραμματισμός του μοντέλου μιας μέλισσας και ενός λουλουδιού ώστε να υλοποιηθεί μια προσομοίωση της σχέσης μεταξύ φυτού και επικονιαστή.
  1. Καταγραφή και παρουσίαση των διαφορετικών μοντέλων φυτών και επικονιαστών που δημιούργησαν οι ομάδες.

 

 

 

  1. Στάδιο κατασκευής

 

Χρησιμοποίησε τα τουβλάκια:

  • Κατασκεύασε ένα μοντέλο που να προσομοιάζει μια μέλισσα που πετάει γύρω από ένα λουλούδι που έχει γύρη.
  • Κατέγραψε το μοντέλο σου μέσω φωτογραφίας ή κάποιου βίντεο.

 

 

 

Συνέδεσε το Smarthub

  • Ενεργοποίησε το Smarthub και σύνδεσε το στην συσκευή σου. Δες το βίντεο αν χρειάζεσαι βοήθεια.
  • Δες το πάνελ των βοηθειών για περισσότερη καθοδήγηση.

 

Εργασία 1: Δημιούργησε ένα πρόγραμμα το οποίο προσομοιώνει το ταξίδι μιας μέλισσας εως το λουλούδι ή την επιστροφή της από το λουλούδι προς το μελίσσι μετά την συλλογή της γύρης. 

Στο ακόλουθο πρόγραμμα χρησιμοποιούμε μια ακολουθία δυο τμημάτων κώδικα.

  • Το πρώτο τμήμα κώδικα όταν εκτελεστεί θα θέσει την ταχύτητα την ίση 4 και έπειτα το ρομπότ θα κινηθεί προσομοιάζοντας την κίνηση της μέλισσας. Όταν ο αισθητήρας κίνησης εντοπίσει κάποια κίνηση τότε δίνεται η εντολή να σταματήσει ο κινητήρας, να παιχτεί ένας ήχος (ο θόρυβος της μέλισσας) και να σταλθεί ένα μήνυμα D στο επόμενο τμήμα κώδικα.
  • Το δεύτερο τμήμα κώδικα θα ενεργοποιηθεί όταν ληφθεί το μήνυμα D. Ο βρόγχος επανάληψης θα θέσει σε κίνηση μπρος και πίσω την μέλισσα δυο φορές. Έπειτα θα δοθεί η εντολή να σταματήσει ο κινητήρας.

 

 

Εργασία 2: Δημιούργησε ένα πρόγραμμα το οποίο θα υποδεικνύει στον μελισσοκόμο ποτέ μια μέλισσα θα είναι στο μελίσσι της και ποτέ θα προσεγγίζει ένα λουλούδι. 

Στο ακόλουθο πρόγραμμα χρησιμοποιούμε μια ακολουθία δυο τμημάτων κώδικα.

  • Το πρώτο τμήμα κώδικα όταν εκτελεστεί θα θέσει την ταχύτητα του κινητήρα να είναι ίση με 2 και θα στείλει ένα μήνυμα D στην επόμενη γραμμή κώδικα.
  • Το δεύτερο τμήμα κώδικα θα εκτελεστεί όταν ληφθεί το μήνυμα D. Τότε ο κινητήρας τίθεται σε κίνηση άρα η μέλισσα ξεκινάει να πετάει. Όταν ο αισθητήρας κίνησης εντοπίσει ένα αντικείμενο (την μέλισσα) τότε ο κινητήρας σταματάει και ανάβει για ένα δευτερόλεπτο το ροζ χρώμα στο hub. Αυτό σηματοδοτεί ότι η μέλισσα έφτασε στο λουλούδι. Ο κινητήρας έπειτα θα εκκινήσει πάλι για ένα δευτερόλεπτο πρώτου σταματήσει. Αυτό σηματοδοτεί ότι η μέλισσα κατέφθασε στο μελίσσι. Όλη αυτή η διαδικασία βρίσκεται μέσα σε έναν βρόγχο επανάληψης άρα αυτό σημαίνει ότι θα εκτελεστεί όσες φορές το επιθυμεί ο χρήστης.

 

 

Οριστικοποίησε το αρχείο σου

  1. Περιέγραψε το πρόγραμμα σου.
  2. Εξήγησε γιατί επέλεξες την τελική λύση που παρουσίασες.
  3. Οργάνωσε τις πληροφορίες που κατέγραψες.
  4. Εισήγαγε κείμενο με σημαντικές πληροφορίες, φωτογραφίες, στιγμιότυπα αποτύπωσης του προγράμματος ή βίντεο.