Ταχύτητα 3/3

Πώς μπορεί ένα αυτοκίνητο να πάει πιο γρήγορα;

Σκοπός του μαθήματος: 

  1. Διερεύνηση των χαρακτηριστικών που έχουν τα αγωνιστικά αυτοκίνητα.
  2. Κατασκευή και προγραμματισμός ενός αγωνιστικού οχήματος με στόχο την εύρεση των παραγόντων που θα το καταστήσουν πιο γρήγορο.
  3. Καταγραφή και παρουσίαση των τρόπων με τους οποίους μπορούμε να κάνουμε ένα όχημα πιο γρήγορο. 

 

 

  1. Στάδιο διερεύνησης
  • Ο Max και η Μia παρατήρησαν ότι τα αγωνιστικά αυτοκίνητα άλλαξαν με πολλούς τρόπους από τότε που εφευρεθήκαν.  
  • Θέλουν να ερευνήσουν τους τρόπους με τους οποίους ένα αυτοκίνητο μπορεί να γίνει ταχύτερο

 

Συζήτησε τις απορίες του Max και της Mia 

  • Ποιοι είναι μερικοί τρόποι με τους οποίους τα αυτοκίνητα βελτιώθηκαν ώστε να γίνουν ταχύτερα;
  • Ποιοι είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν τον χρόνο που κάνει ένα όχημα για να καλύψει μια απόσταση;

Μοιράσου τις ιδέες σου μέσω του αρχείου κειμένου.

 

  1. Στάδιο κατασκευής

Χρησιμοποίησε τα τουβλάκια: 

  • Κατασκεύασε ένα αγωνιστικό όχημα το οποίο θα κινείται μπροστά και θα σταματάει σε μια γραμμή τερματισμού. Επιπρόσθετα ενσωμάτωσε στο όχημα τον αισθητήρα κλίσης.

 

Συνέδεσε το Smarthub

  • Ενεργοποίησε το Smarthub και σύνδεσε το στην συσκευή σου. Δες το βίντεο αν χρειάζεσαι βοήθεια. 
  • Δες το πάνελ των βοηθειών για περισσότερη καθοδήγηση. 

 

Εργασία 1: Ανέπτυξε ένα πρόγραμμα το οποίο θα μετακινεί το όχημα μπροστά, πίσω και θα το ακινητοποιεί με την χρήση ενός χειριστηρίου. 

Στο ακόλουθο πρόγραμμα χρησιμοποιούμε παράλληλο προγραμματισμό. Όλα τα τμήματα κώδικα θα ενεργοποιηθούν ταυτόχρονα όταν πατηθεί το κουμπί Α.

  • Αν ο αισθητήρας κλίσης δείχνει πάνω, τότε θα εκτελεστεί το πρώτο τμήμα κώδικα και ο κινητήρας θα κινηθεί προς τα μπροστά.
  • Αν ο αισθητήρας κλίσης δείχνει κάτω, τότε θα εκτελεστεί το δεύτερο τμήμα κώδικα και ο κινητήρας θα κινηθεί προς την αντίθετη κατεύθυνση (πίσω).
  • Άν ο αισθητήρας κλίσης είναι οριζόντιος, τότε ο κινητήρας θα σταματήσει.

 

Εργασία 2: Ανέπτυξε ένα πρόγραμμα το οποίο θα κάνει το όχημα να κινείται μπροστά με δυο διαφορετικές ταχύτητες. 

Στο ακόλουθο πρόγραμμα χρησιμοποιούμε παράλληλο προγραμματισμό. Όλα τα τμήματα κώδικα θα ενεργοποιηθούν ταυτόχρονα όταν πατηθεί το κουμπί Α.

  • Αν ο αισθητήρας κλίσης δείχνει κάτω, τότε θα εκτελεστεί το πρώτο τμήμα κώδικα και ο κινητήρας θα κινηθεί με ταχύτητα 1.
  • Αν ο αισθητήρας κλίσης είναι προς την μια πλευρά, τότε θα εκτελεστεί το δεύτερο τμήμα κώδικα και ο κινητήρας θα κινηθεί με ταχύτητα 6.
  • Άν ο αισθητήρας κλίσης είναι οριζόντιος, τότε ο κινητήρας θα σταματήσει.

 

 

Εργασία 3: Ανέπτυξε ένα πρόγραμμα το οποίο θα κάνει το όχημα να κινείται μπροστά με τρεις διαφορετικές ταχύτητες. 

Στο ακόλουθο πρόγραμμα χρησιμοποιούμε παράλληλο προγραμματισμό. Όλα τα τμήματα κώδικα θα ενεργοποιηθούν ταυτόχρονα όταν πατηθεί το κουμπί Α.

  • Αν ο αισθητήρας κλίσης δείχνει κάτω, τότε θα εκτελεστεί το πρώτο τμήμα κώδικα και ο κινητήρας θα κινηθεί με ταχύτητα 1.
  • Αν ο αισθητήρας κλίσης είναι προς την μια πλευρά, τότε θα εκτελεστεί το δεύτερο τμήμα κώδικα και ο κινητήρας θα κινηθεί με ταχύτητα 6.
  • Αν ο αισθητήρας κλίσης είναι προς την άλλη πλευρά, τότε θα εκτελεστεί το τρίτο τμήμα κώδικα και ο κινητήρας θα κινηθεί με ταχύτητα 10.
  • Αν ο αισθητήρας κλίσης δείχνει πάνω, τότε θα εκτελεστεί το τέταρτο τμήμα κώδικα και ο κινητήρας θα κινηθεί προς την αντίθετη κατεύθυνση (πίσω) με ταχύτητα 1.
  • Άν ο αισθητήρας κλίσης είναι οριζόντιος, τότε ο κινητήρας θα σταματήσει.

 

 

Οριστικοποίησε  το αρχείο σου

  • Περιέγραψε το πρόγραμμα σου.
  • Εξήγησε γιατί επέλεξες την τελική λύση που παρουσίασες.
  • Οργάνωσε τις πληροφορίες που κατέγραψες.
  • Εισήγαγε κείμενο με σχολιασμό του κώδικα, φωτογραφίες του ρομπότ καθώς και στιγμιότυπα αποτύπωσης του προγράμματος σου.