WeDo 2.0 – Lesson 10 – C
Ταξινόμηση και ανακύκλωση 3/3
Πώς μπορείτε να ταξινομήσετε διάφορα αντικείμενα αξιοποιώντας τις φυσικές τους ιδιότητες, όπως το μέγεθος και το σχήμα;
Σκοπός του μαθήματος:
- Διερεύνηση του πως καλύτερες μέθοδοι ταξινόμησης κατα την διάρκεια της ανακύκλωσης μπορούν να μειώσουν το μέγεθος των απορριμμάτων.
- Κατασκευή και προγραμματισμός μιας μηχανής που θα έχει ως σκοπό να ταξινομεί ανακυκλώσιμα απορρίμματα ανάλογα με το μέγεθος και το σχήμα τους.
- Καταγραφή και παρουσίαση των λύσεων που σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν.
- Στάδιο κατασκευής
Χρησιμοποίησε τα τουβλάκια:
- Κατασκεύασε ένα φορτηγό το οποίο θα είναι σε θέση να ταξινομήσει δυο αντικείμενα με βάση το σχήμα τους.
Εργασία 1: Δημιούργησε ένα πρόγραμμα το οποίο θα βοηθάει τον οδηγό βγάζοντας έναν ήχο όταν το φορτηγό θα προσεγγίζει ένα αντικείμενο.
Στο ακόλουθο πρόγραμμα χρησιμοποιούμε γραμμικό προγραμματισμό.
- Όταν το πρόγραμμα εκτελεστεί ο ήχος νο.19 θα επαναλαμβάνεται έως ότου ο αισθητήρας κίνησης εντοπίσει κάποιος αντικείμενο μπροστά του.
- Τότε ο ήχος νο.19 θα σταματήσει και θα ενεργοποιηθεί ο ήχος νο.8 που θα υποδηλώνει ότι το όχημα έχει προσεγγίσει κάποιο αντικείμενο.
Εργασία 2: Δημιούργησε ένα πρόγραμμα το οποίο παράλληλα με τον ήχο θα έχει μια οπτική ένδειξη, ώστε ο οδηγός να αντιλαμβάνεται πότε θα πρέπει να αλλάξει κατεύθυνση ή πότε να σταματήσει.
Στο ακόλουθο πρόγραμμα χρησιμοποιούμε γραμμικό προγραμματισμό.
- Όταν το πρόγραμμα ενεργοποιηθεί θα ανάψει η πράσινη φωτεινή ένδειξη (Νο.5) στο Smarthub.
- Ο ήχος Νο.19 θα επαναλαμβάνεται έως ότου ο αισθητήρας κίνησης εντοπίσει ένα αντικείμενο. Τότε θα εκτελεστεί η συνάρτηση abc.
- Η συνάρτηση αυτή θα ενεργοποιήσει τον ήχο Νο.8 (ένδειξη ότι πλησιάζουμε ένα αντικείμενο).
- Η κόκκινη φωτεινή ένδειξη (Νο.9) θα ανάψει στο Smarthub (ένδειξη ότι ο οδηγός πρέπει να σταματήσει).
Οριστικοποίησε το αρχείο σου
- Περιέγραψε το πρόγραμμα σου.
- Εξήγησε γιατί επέλεξες την τελική λύση που παρουσίασες.
- Οργάνωσε τις πληροφορίες που κατέγραψες.
- Εισήγαγε κείμενο με σημαντικές πληροφορίες, φωτογραφίες, στιγμιότυπα αποτύπωσης του προγράμματος ή βίντεο.