Sub lesson: Training Camp 2 - Playing with objects

Competition Ready 2/8

Σε αυτό το κεφάλαιο οι μαθητές θα έρθουν σε επαφή με τον κόσμο των ρομποτικών διαγωνισμών καθώς σταδιακά θα εκπαιδευτούν στα βασικά τμήματα της κατασκευής και του προγραμματισμού αυτόνομων ρομπότ που χρησιμοποιούν αισθητήρες. Θα συνεργαστούν αρχικά με σκοπό την κατασκευή ενός αποτελεσματικού διαγωνιστικού ρομπότ και έπειτα για το συστηματικό έλεγχο και την βελτίωση προγραμμάτων αξιοποιώντας την διαδικασία σχεδιασμού έτσι ώστε να αναπτύξουν μια λύση με σκοπό να ολοκληρώσουν κάποιους στόχους. Καθ’ όλη την διάρκεια του κεφαλαίου οι μαθητές θα αναπτύξουν δεξιότητες που σχετίζονται με την συνεργασία καθώς και δεξιότητες ζωής που θα αποτελέσουν εφόδιο για την μελλοντική τους επαγγελματική σταδιοδρομία.

Σκοπός του μαθήματος είναι οι μαθητές να:

Οι μαθητές μέσω του μαθήματος θα εκπαιδευτούν:

  • Στην εκτίμηση της απόστασης έτσι ώστε το ρομπότ να σταματάει σε ένα αντικείμενο.
  • Στην αξιοποίηση του αισθητήρα απόστασης έτσι ώστε το ρομπότ να εντοπίζει ένα αντικείμενο και να ανταποκρίνεται ανάλογα με τις απαιτήσεις.

 

Τα πιο πολλά παιχνίδια έχουν ένα αντικείμενο με το οποίο αλληλεπιδρούν

  • Για παράδειγμα οι σκυταλοδρόμοι πρέπει να παραλάβουν και να παραδώσουν την σκυτάλη με την μέγιστη δυνατή ταχύτητα και ακρίβεια.
  • Μπορείς να σκεφτείς αλλά παραδείγματα;

 

Κατασκεύασε τα ακόλουθα 4 βασικά εξαρτήματα του παιχνιδιού

Θα χρησιμοποιήσουμε κάθε φορά από ένα

  • Βασικό μοντέλο οδήγησης με αισθητήρα απόστασης
  • Χέρι
  • Πινακίδα
  • Κύβος

 

Σταματά σε ένα αντικείμενο: Με ή χωρίς αισθητήρα απόστασης;

  • Τοποθέτησε το βασικό μοντέλο οδήγησης 30 εκατοστά μακριά από την πινακίδα
  • Εκτέλεσε ξεχωριστά τα δυο ακόλουθα τμήματα κώδικα και αποφάσισε ποιο είναι το καλύτερο για το πρόβλημα μας.


Ένα από τα δυο προγράμματα χρησιμοποιεί τον αισθητήρα απόστασης με σκοπό τον εντοπισμό ενός αντικειμένου το οποίο βρίσκεται μπροστά από το βασικό μοντέλο οδήγησης.

 

Κινήσου μπροστά και πιάσε τον κύβο

Πρόσθεσε ένα επιπλέον τμήμα κώδικα στο πρόγραμμα σου με σκοπό να κάνεις το βασικό μοντέλο οδήγησης:

  • Να χαμηλώνει την δαγκάνα αφού σταματήσει μπροστά από την πινακίδα
  • Να κινηθεί όπισθεν και να μεταφέρει τον κύβο μακριά από την πινακίδα

 

Παρακολούθησε την σκυταλοδρομία

Δημιούργησε ένα πρόγραμμα σκυταλοδρομίας

Πιστεύεις θα είσαι ο ταχύτερος;

Έλεγξε το ακόλουθο πλαίσιο για να κατανοήσεις τους κανόνες του παιχνιδιού:

Οι κανόνες είναι οι ακόλουθοι:

  • Υπολόγισε μια απόσταση 30 εκατοστών
  • Χώρισε τον κύβο σε 4 διαφορετικά χρωματιστά τουβλάκια που θα είναι οι σκυτάλες σου.
  • Προγραμμάτισε το βασικό μοντέλο οδήγησης να συλλέξει ξεχωριστά κάθε μια από τις σκυτάλες που βρίσκονται μπροστά στην πινακίδα.
  • Αφού κάθε σκυτάλη έχει παραδοθεί σε ένα συγκεκριμένο σημείο απομάκρυνε την από το βασικό μοντέλο οδήγησης.

 

Σκέψου πως τα πήγες

Τι κατάφερες να κανείς καλά; Υπάρχει κάτι το οποίο θα μπορούσες να το αντιμετωπίσεις καλύτερα;

 

Συγχαρητήρια φαίνεσαι καλός !!!