Sub lesson: Driving Around

Competition Ready 1/8

Σε αυτό το κεφάλαιο οι μαθητές θα έρθουν σε επαφή με τον κόσμο των ρομποτικών διαγωνισμών καθώς σταδιακά θα εκπαιδευτούν στα βασικά τμήματα της κατασκευής και του προγραμματισμού αυτόνομων ρομπότ που χρησιμοποιούν αισθητήρες. Θα συνεργαστούν αρχικά με σκοπό την κατασκευή ενός αποτελεσματικού διαγωνιστικού ρομπότ και έπειτα για το συστηματικό έλεγχο και την βελτίωση προγραμμάτων αξιοποιώντας την διαδικασία σχεδιασμού έτσι ώστε να αναπτύξουν μια λύση με σκοπό να ολοκληρώσουν κάποιους στόχους. Καθ’ όλη την διάρκεια του κεφαλαίου οι μαθητές θα αναπτύξουν δεξιότητες που σχετίζονται με την συνεργασία καθώς και δεξιότητες ζωής που θα αποτελέσουν εφόδιο για την μελλοντική τους επαγγελματική σταδιοδρομία.

Σκοπός του μαθήματος είναι οι μαθητές να:

Οι μαθητές θα μάθουν πως να εκτελούν ελεγχόμενες κινήσεις με το ρομπότ ( π.χ ευθεία κίνηση, σημείο στροφής, κίνηση πάνω σε καμπύλη, στροφή με χρήση αισθητήρα, κίνηση σε σχήμα) χρησιμοποιώντας ένα βασικό μοντέλο οδήγησης.

 

Ας μάθουμε μερικές τακτικές που χρησιμοποιούνται σε διαγωνισμούς

  • Το να καθοδηγήσουμε με επιτυχία το ρομπότ γύρω από εμπόδια είναι καίριας σημασίας για την επιτυχία μας σε έναν διαγωνισμό. 
  • Μπορείς να φτιάξεις μια λίστα με όλες τις κινήσεις που θεωρείς ότι πρέπει να εκτελεί το βασικό μοντέλο οδήγησης;

 

Κατασκεύασε ένα βασικό μοντέλο οδήγησης

Αυτός είναι ένας απλός αλλά αποτελεσματικός τρόπος για την εκμάθηση τακτικών κινήσεων. Άμα έχεις αρκετό χρόνο κατασκεύασε το δικό σου σχέδιο.

 

Εκτέλεσε τα τμήματα του κώδικα το ένα μετά το άλλο

  1. Τι παρατηρείς; 
  2. Άλλαξε τα ορίσματα των παραμέτρων σε κάθε τμήμα του προγράμματος και εξέτασε τι συμβαίνει.

 

Κάνε το βασικό μοντέλο οδήγησης να κινηθεί διαγράφοντας ένα τετράγωνο

  • Πάρε κάποιες εντολές κίνησης από τα  δοσμένα τμήματα κώδικα
  • Χρησιμοποίησε έναν επαναλαμβανόμενο βρόγχο στο πρόγραμμα σου
  • Ποιες εντολές κίνησης πρέπει να επαναλάβεις έτσι ώστε το βασικό μοντέλο οδήγησης να διαγράψει ένα τετράγωνο;

 

Ορίστε ένα παράδειγμα:

 

 

Ώρα για διαγωνισμό !!

Τοποθέτησε 8 χρωματιστά τουβλάκια στην επιφάνεια ενός τραπεζιού και χρησιμοποίησε τις προγραμματιστικές σου δεξιότητες έτσι ώστε το βασικό μοντέλο οδήγησης να διασχίσει το τραπέζι χωρίς να χτυπήσει σε κανένα από τα τουβλάκια.

Πως τα πήγες;

Σκέψου τι κατάφερες να κάνεις και τι θα μπορούσες να κάνεις καλύτερα 

Ήταν μια καλή αρχή

 

Ήταν μια καλή αρχή στο να μάθεις να αποφεύγεις εμπόδια !