Sub lesson: Solving Problems When Environments Change

Animals and their Environments 4/5

Αυτή η ενότητα εισάγει τους μαθητές σας στην Επιστήμη της Γης και του Διαστήματος καθώς και στην Επιστήμη της Ζωής μέσω μιας σχετικής εστίασης στα ζώα. Θα ξεκινήσουν κοντά στο σπίτι, σχεδιάζοντας μια δομή που θα κρατά ένα κατοικίδιο ασφαλές σε θυελλώδεις καιρικές συνθήκες. Στη συνέχεια, θα εξερευνήσουν τους κύκλους ζωής των ζώων και τη συμπεριφορά της ομάδας. Έπειτα, θα αναπτύξουν ένα σχέδιο για την μείωση των επιπτώσεων στα ζώα που μπορεί να επιφέρει μια αλλαγή σε αν υδρόβιο περιβάλλον. Τέλος, θα μοιραστούν ένα άγριο ζώο και ένα βιότοπο της επιλογής τους και θα εξηγήσουν πως το ζώο είναι προσαρμοσμένο για να επιβιώσει σε αυτό το ενδιαίτημα.  

Οι μαθητές θα εξασκήσουν επίσης την κοινωνική και συναισθηματική τους μάθηση, όπως η αυτορρύθμιση, η επιμονή, η ενσυναίσθηση, η αυτογνωσία και η επίγνωση με τους κυρίους χαρακτήρες στις ιστορίες του μαθήματος.

Η Sofie έμαθε ότι κάποιοι θα τοποθετήσουν ένα κτίριο στον υδροβιότοπο κοντά στο σπίτι της. Ανησυχεί ότι αυτό θα βλάψει τα πουλιά και τα άλλα ζώα που ζουν εκεί.

 

Σκοπός του μαθήματος:

Οι μαθητές θα πρέπει να:

    1. Δημιουργήσουν ένα μοντέλο που να δείχνει πώς να λύσουν ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζει ένα ζώο όταν οι άνθρωποι χτίζουν σε υγροτόπους.
    2. Περιγράψουν το πρόβλημα στο οποίο αναφέρεται το σχέδιο τους.
    3. Διατυπώσουν έναν ισχυρισμό σχετικά με το πόσο καλά ο σχεδιασμός τους λύνει το πρόβλημα για το ζώο.
    4. Υποστηρίξουν τον ισχυρισμό τους με στοιχεία σχετικά με το πρόβλημα και τον λόγο ή τους λόγους για τους οποίους ο σχεδιασμός τους λύνει αυτό το πρόβλημα.

 

Εξερευνώ:

  • Συζητήστε σχετικά με το πρόβλημα που θα έχει το ζώο που επέλεξες μετά τις αλλαγές στον υγρότοπο, καθώς και τις ιδέες σου για την επίλυση του προβλήματος. Τι θα χρειαστεί το ζώο;
  • Εξερεύνησε τις σχεδιαστικές σου ιδέες οπτικά, όπως με σκίτσα.
  • Ξεκίνησε την ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ και τον ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ενός μοντέλου που λύνει ή μειώνει το πρόβλημα, χρησιμοποιώντας το βασικό μοντέλο και το πρόγραμμα που σου δόθηκε για έμπνευση.

 

 

 

 

Εξηγώ:

Χρησιμοποίησε το μοντέλο σου  καθώς και τα σκίτσα για να παρουσιάσεις και να εξηγήσεις:

  • Ποιο πρόβλημα επέλεξες, συμπεριλαμβανομένου του τι μπορεί να αλλάξει στον υγρότοπο και ποιο πρόβλημα μπορεί να προκαλέσει αυτό στο ζώο σου.
  • Πώς η ιδέα σου μειώνει την αλλαγή στον υγρότοπο και το πρόβλημα για το ζώο.
  • Οι λόγοι για τους οποίους επέλεξες αυτό το σχέδιο για την επίλυση του προβλήματος.
  • Τι κάνει το πρόγραμμα σου.

 

 

Αξιολογώ:

  • Συνέχισε να ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΕΙΣ και να ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΖΕΙΣ, παίρνοντας έμπνευση από τις ιδέες που μοιράστηκαν κατά τη διάρκεια του Εξηγώ. Για παράδειγμα, θα μπορούσες να βελτιώσεις τη λύση σου ώστε να ταιριάζει σε διαφορετικά μεγέθη του ζώου σου (π.χ. μικρά και μεγάλα πουλιά).
  • Χρησιμοποίησε τα ολοκληρωμένα μοντέλα σου για να διατυπώσεις έναν ισχυρισμό σχετικά με το πώς η λύση σου θα βοηθήσει ένα ζώο να επιβιώσει μετά την έναρξη της κατασκευής στον υγρότοπο της Sofie, υποστηρίζοντάς τον με αιτιολογία και αποδεικτικά στοιχεία.
  • Μοιράσου την γνώση, τις ιδέες ή τις δεξιότητες που σε βοήθησαν να ολοκληρώσεις την δραστηριότητα.
  • Συμμάζεψε τον χώρο εργασίας σου.

 

 

 

Σκέψου τι έκανες καλά και τι θα μπορούσες να είχες κάνει καλύτερα. Συγχαρητήρια, είσαι έτοιμος για το επόμενο μάθημα!