Sub lesson: Animal Behaviour

Animals and their Environments 3/5

Αυτή η ενότητα εισάγει τους μαθητές σας στην Επιστήμη της Γης και του Διαστήματος καθώς και στην Επιστήμη της Ζωής μέσω μιας σχετικής εστίασης στα ζώα. Θα ξεκινήσουν κοντά στο σπίτι, σχεδιάζοντας μια δομή που θα κρατά ένα κατοικίδιο ασφαλές σε θυελλώδεις καιρικές συνθήκες. Στη συνέχεια, θα εξερευνήσουν τους κύκλους ζωής των ζώων και τη συμπεριφορά της ομάδας. Έπειτα, θα αναπτύξουν ένα σχέδιο για την μείωση των επιπτώσεων στα ζώα που μπορεί να επιφέρει μια αλλαγή σε αν υδρόβιο περιβάλλον. Τέλος, θα μοιραστούν ένα άγριο ζώο και ένα βιότοπο της επιλογής τους και θα εξηγήσουν πως το ζώο είναι προσαρμοσμένο για να επιβιώσει σε αυτό το ενδιαίτημα.  

Οι μαθητές θα εξασκήσουν επίσης την κοινωνική και συναισθηματική τους μάθηση, όπως η αυτορρύθμιση, η επιμονή, η ενσυναίσθηση, η αυτογνωσία και η επίγνωση με τους κυρίους χαρακτήρες στις ιστορίες του μαθήματος.

H Maria βλέπει ότι οι Αφρικανικοί βούβαλοι ζουν σε μεγάλα κοπάδια. Αναρωτιέται για ποιο λόγο ζουν σε γκρουπ και όχι μόνοι τους.

 

Σκοπός του μαθήματος:

Οι μαθητές θα πρέπει να:

    1. Κατασκευάσουν ένα μοντέλο για να εξηγήσουν τη σημασία ενός ζώου που βόσκει και ενός ζώου που παρακολουθεί για την επιβίωση των ζώων.
    2. Διατυπώσουν ένα επιχείρημα ότι η διαβίωση σε μια ομάδα βοηθά τα ζώα να υπερασπιστούν τα μέλη της ομάδας.
    3. Χρησιμοποιήσουν το μοντέλο τους για να υποστηρίξουν το επιχείρημα

 

Εξερευνώ:

  • Χρησιμοποίησε το βασικό μοντέλο για να ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΕΙΣ ένα βουβάλι που βόσκει το οποίο θα έχει αισθητήρα χρώματος στο κεφάλι του που θα είναι στραμμένο προς το έδαφος στο φαγητό και ένα θηρευτή που θα μπορεί να ανιχνεύσει το βουβάλι.
  • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΕ το μοντέλο σου να βγάζει έναν ήχο όταν το βουβάλι βλέπει το κίτρινο χρώμα (που θα απεικονίζει έναν θηρευτή όπως το λιοντάρι).
  • ΤΕΣΤΑΡΕ το μοντέλο σου για να δεις εάν βγάζουν κάποιον ήχο όταν ένα κίτρινο υλικό της LEGO τοποθετείται κάτω από τον αισθητήρα χρώματος.

 

 

 

 

 

Εξηγώ:

Χρησιμοποίησε το μοντέλο σου για να παρουσιάσεις και να εξηγήσεις:

  • Πώς μπορεί να ανιχνεύει ένα θηρευτή.
  • Γιατί ένα ζώο όσο τρώει γρασίδι μπορεί να μη δει τον κίνδυνο μέχρι να είναι κοντά.
  • Εξήγησε πως άλλαξες το μοντέλο σου με σκοπό να βελτιώσεις την λειτουργία του.

 

 

Αξιολογώ:

  • Τροποποίησε και να τέσταρε το μοντέλο σου για να ολοκληρώσεις την επόμενη δραστηριότητα της εφαρμογής: Να αλλάξεις τον αισθητήρα χρώματος στο κεφάλι του ζώου ώστε να κοιτάει ευθεία αντί για κάτω.
  • Δείξε ότι το μοντέλο τους μπορεί να ανιχνεύσει ένα αρπακτικό που πλησιάζει.
  •  Περιέγραψε πόσο καλά το δεύτερο μοντέλο σου ανιχνεύει τους θηρευτές σε σύγκριση με το πρώτο μοντέλο. (Ένας αισθητήρας που είναι στραμμένος προς τα εμπρός θα πρέπει να ανιχνεύει τα αρπακτικά σε μεγαλύτερη απόσταση από έναν αισθητήρα που είναι στραμμένος προς τα κάτω).
  • Επιχειρηματολόγησε γιατί η ομαδική διαβίωση με αυτόν τον τρόπο μπορεί να βοηθήσει ένα κοπάδι αφρικανικών βουβαλιών. (Έχοντας ένα ζώο που παρακολουθεί και προειδοποιεί τα υπόλοιπα δίνει στο κοπάδι περισσότερο χρόνο για να διαφύγει αν πλησιάσουν αρπακτικά).
  • Μοιράσου την γνώση, τις ιδέες ή τις δεξιότητες που σε βοήθησαν να ολοκληρώσεις την δραστηριότητα.
  • Συμμάζεψε τον χώρο εργασίας σου.

 

 

 

Σκέψου τι έκανες καλά και τι θα μπορούσες να είχες κάνει καλύτερα. Συγχαρητήρια, είσαι έτοιμος για το επόμενο μάθημα!