⚽ Winning Goal

 

Μπορεί η ομάδα να σχεδιάσει και να προγραμματίσει ένα ρομπότ που να σκοράρει γκολ σε ένα αυτοματοποιημένο παιχνίδι ποδοσφαίρου;

Σε αυτή τη δραστηριότητα, οι μαθητές σχεδιάζουν και προγραμματίζουν ένα ρομπότ που μπορεί να σκοράρει γκολ σε ένα αυτοματοποιημένο παιχνίδι ποδοσφαίρου. Εξερευνούν έννοιες όπως η μηχανική κίνηση, ο προγραμματισμός και η στρατηγική, δοκιμάζουν διαφορετικές λύσεις και αξιολογούν ποια είναι η πιο αποτελεσματική.

🎯 Στόχοι του μαθήματος

  • Κατανόηση των αρχών της μηχανικής κίνησης και του προγραμματισμού
  • Σχεδίαση και κατασκευή ενός ρομπότ που μπορεί να σκοράρει γκολ
  • Εφαρμογή της μεθόδου δοκιμής και βελτίωσης
  • Ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας και στρατηγικής σκέψης

🔍 Εξερευνώ

  • Παρουσιάζουμε την αποστολή: Η ομάδα πρέπει να σχεδιάσει και να προγραμματίσει ένα ρομπότ που να σκοράρει γκολ σε ένα αυτοματοποιημένο παιχνίδι ποδοσφαίρου.
  • Συζητάμε παραδείγματα ρομπότ που χρησιμοποιούνται σε αγώνες ρομποτικού ποδοσφαίρου και τις τεχνικές που εφαρμόζουν.
  • Οι μαθητές ξεκινούν να σχεδιάζουν το ρομπότ με βάση τα υλικά που διαθέτουν.

📸 Κατασκευή:

🛠️ Εξηγώ

  • Οι μαθητές κατασκευάζουν και προγραμματίζουν το ρομπότ ώστε να μπορεί να κινείται και να σκοράρει γκολ.
  • Δοκιμάζουν το μοντέλο και παρατηρούν πώς λειτουργεί, αν είναι αποτελεσματικό και αν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του παιχνιδιού.
  • Συζητούν ποιο μέρος του σχεδιασμού επηρέασε το τελικό αποτέλεσμα.

📸 Κώδικας:

💡 Εφαρμόζω

  • Πραγματοποιούν επαναλαμβανόμενες δοκιμές και βελτιώσεις.
  • Αλλάζουν παραμέτρους (π.χ. ταχύτητα, γωνία, δύναμη) για καλύτερη απόδοση.
  • Συγκρίνουν τα αποτελέσματα και αναλύουν τι λειτούργησε καλύτερα.

🧠 Αξιολογώ

  • Ποια επιλογή βελτίωσε τη λειτουργία του ρομπότ;
  • Τι δυσκολίες αντιμετωπίσατε και πώς τις ξεπεράσατε;
  • Αν είχατε περισσότερο χρόνο, τι θα αλλάζατε στον σχεδιασμό σας;