🧠 Brain Game

 

Μπορεί η ομάδα να δημιουργήσει έναν μηχανισμό που να καταγράφει και να συγκρίνει ακολουθίες χρωμάτων χρησιμοποιώντας πίνακες (arrays);

Σε αυτή τη δραστηριότητα, οι μαθητές κατασκευάζουν και προγραμματίζουν το “Game Master”, έναν μηχανισμό που καταγράφει ακολουθίες χρωμάτων από δύο παίκτες και τις συγκρίνει, ενισχύοντας την κατανόηση της χρήσης πινάκων και των συνθηκών στον προγραμματισμό.

🎯 Στόχοι του μαθήματος

  • Κατανόηση της έννοιας των πινάκων (arrays) και της χρήσης τους στον προγραμματισμό.
  • Κατασκευή και προγραμματισμός ενός ρομπότ που καταγράφει και συγκρίνει ακολουθίες χρωμάτων.
  • Ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας και επίλυσης προβλημάτων.
  • Ενίσχυση της κατανόησης των δομών δεδομένων και των συνθηκών στον προγραμματισμό.

🔍 Εξερευνώ

  • Συζήτηση για τη σημασία της διατήρησης της νοητικής εγρήγορσης και των παιχνιδιών μνήμης.
  • Κατασκευή του “Game Master” σε ζευγάρια, με τον ένα μαθητή να κατασκευάζει το κεφάλι και τον άλλο το σώμα.
  • Προγραμματισμός του ρομπότ για να καταγράφει την ακολουθία χρωμάτων από τον πρώτο παίκτη σε έναν πίνακα.
  • Προγραμματισμός του ρομπότ για να καταγράφει την ακολουθία χρωμάτων από τον δεύτερο παίκτη σε έναν δεύτερο πίνακα.
  • Σύγκριση των δύο πινάκων και εμφάνιση των σωστών αντιστοιχιών μέσω LED.

📸 Κατασκευή:

Οι ομάδες κατασκευάζουν τον “Game Master” και προσαρμόζουν την εμφάνισή του με επιπλέον τουβλάκια για εξατομίκευση.

🛠️ Εξηγώ

  • Συζήτηση για το πώς οι πίνακες χρησιμοποιούνται για την αποθήκευση και επεξεργασία δεδομένων.
  • Ανάλυση του τρόπου με τον οποίο οι διαφορετικές ακολουθίες χρωμάτων επηρεάζουν την έξοδο του ρομπότ.
  • Εξήγηση της σημασίας της σωστής ευθυγράμμισης των αισθητήρων χρώματος και των κινητήρων.

📸 Κώδικας:

💡 Εφαρμόζω

  • Καταγραφή και σύγκριση ακολουθιών χρωμάτων από διαφορετικούς παίκτες.
  • Προσθήκη επιπλέον λειτουργιών, όπως περιορισμένος αριθμός προσπαθειών για τον δεύτερο παίκτη ή χρήση περισσότερων χρωμάτων.
  • Προγραμματισμός του ρομπότ να παρέχει ανατροφοδότηση για τις σωστές και λανθασμένες αντιστοιχίες.

🧠 Αξιολογώ

  • Πόσο καλά εφαρμόστηκαν οι πίνακες στον προγραμματισμό;
  • Ποιες προκλήσεις αντιμετωπίστηκαν και πώς ξεπεράστηκαν;
  • Πώς συνεργάστηκε η ομάδα για την επίτευξη του στόχου;

📊 Παρατήρηση κατά τη διάρκεια

  • Παρατήρηση της συνεργασίας και της δημιουργικότητας των μαθητών.
  • Καταγραφή: Κατασκευή ρομπότ – Προγραμματισμός με πίνακες – Σύγκριση ακολουθιών χρωμάτων.

🧍‍♂️ Αυτοαξιολόγηση

  • 🔵 Μπλε: Δημιούργησα ένα πρόγραμμα που χρησιμοποιεί έναν πίνακα για την καταγραφή ακολουθιών χρωμάτων.
  • 🟡 Κίτρινο: Δημιούργησα ένα πρόγραμμα που χρησιμοποιεί δύο πίνακες για την καταγραφή και σύγκριση ακολουθιών χρωμάτων.
  • 🟣 Μωβ: Δημιούργησα ένα πρόγραμμα που χρησιμοποιεί πολλαπλούς πίνακες και παρέχει ανατροφοδότηση για τις σωστές και λανθασμένες αντιστοιχίες.

🗣️ Ανατροφοδότηση Συμμαθητών

  • Μου άρεσε ο τρόπος που χρησιμοποίησες τους πίνακες για την καταγραφή και σύγκριση ακολουθιών χρωμάτων.
  • Θα ήθελα να μάθω πώς προγραμμάτισες το ρομπότ να παρέχει ανατροφοδότηση για τις σωστές και λανθασμένες αντιστοιχίες.

🧩 Tips

  • Κατασκευή: Βεβαιωθείτε ότι οι αισθητήρες χρώματος είναι σωστά τοποθετημένοι και ευθυγραμμισμένοι.
  • Προγραμματισμός: Χρησιμοποιήστε εντολές IF ELSE για τη σύγκριση των στοιχείων των πινάκων και την παροχή ανατροφοδότησης.
  • Επέκταση: Προσθέστε επιπλέον λειτουργίες, όπως περιορισμένος αριθμός προσπαθειών ή χρήση περισσότερων χρωμάτων.

🔁 Διαφοροποίηση

Απλοποίηση:

  • Χρήση ακολουθιών με λιγότερα χρώματα ή μικρότερο μήκος για απλούστερη σύγκριση.

Αύξηση δυσκολίας:

  • Χρήση ακολουθιών με περισσότερα χρώματα ή μεγαλύτερο μήκος για πιο περίπλοκη σύγκριση.
  • Προσθήκη χρονικού περιορισμού για τον δεύτερο παίκτη.

📚 Επέκταση σε Γλώσσα

  • Παίξτε τον ρόλο του παρουσιαστή και εξηγήστε το παιχνίδι μνήμης χρησιμοποιώντας το ρομπότ και άλλα υλικά παρουσίασης.

📐 Επέκταση σε Μαθηματικά

  • Χρησιμοποιήστε πίνακες για τον υπολογισμό της ακρίβειας της μνήμης και της πιθανότητας σωστών αντιστοιχιών.