
Life Hacks – Lesson 7, Part 7/7
🏋️♂️ The Coach
Μπορεί η ομάδα να σχεδιάσει, να κατασκευάσει και να προγραμματίσει έναν προπονητή που βοηθά στην εκμάθηση ή βελτίωση μιας δεξιότητας;
Σε αυτή τη δραστηριότητα, οι μαθητές δημιουργούν έναν “προπονητή” που βοηθά στην εκμάθηση ή βελτίωση μιας δεξιότητας. Μαθαίνουν να σχεδιάζουν λύσεις που βελτιώνουν την καθημερινή ζωή και να χρησιμοποιούν δεδομένα για την παρακολούθηση της προόδου.
🎯 Στόχοι του μαθήματος
- Σχεδίαση λύσεων που βελτιώνουν την καθημερινή ζωή.
- Κατασκευή και προγραμματισμός ρομπότ που βοηθά στην εκμάθηση ή βελτίωση μιας δεξιότητας.
- Χρήση δεδομένων για την παρακολούθηση της προόδου.
- Ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας και επίλυσης προβλημάτων.
🔍 Εξερευνώ
- Συζήτηση για το πώς μπορούμε να γίνουμε ειδικοί σε κάτι.
- Καταγραφή ιδεών για το πώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε δεδομένα για την παρακολούθηση της προόδου.
- Κατασκευή πρωτοτύπων με τουβλάκια LEGO για τον “προπονητή”.
📸 Κατασκευή:
Οι ομάδες κατασκευάζουν τον “προπονητή” και προσαρμόζουν την εμφάνισή του με επιπλέον τουβλάκια για εξατομίκευση.
🛠️ Εξηγώ
- Συζήτηση για το πώς οι εφαρμογές χρησιμοποιούν δεδομένα για την παρακολούθηση της προόδου.
- Ανάλυση του τρόπου με τον οποίο ο “προπονητής” μπορεί να βοηθήσει στην εκμάθηση ή βελτίωση μιας δεξιότητας.
- Εξήγηση της σημασίας της χρήσης δεδομένων για την παρακολούθηση της προόδου.
📸 Κώδικας:
Οι μαθητές δημιουργούν δικό τους προπονητή – χωρίς έτοιμα blocks.
💡 Εφαρμόζω
- Κατασκευή και προγραμματισμός του “προπονητή” για την εκμάθηση ή βελτίωση μιας δεξιότητας.
- Παρουσίαση του “προπονητή” και της λειτουργίας του στην τάξη.
- Συζήτηση για τις δυνατότητες βελτίωσης του “προπονητή”.
🧠 Αξιολογώ
- Πόσο καλά εφαρμόστηκε η χρήση δεδομένων για την παρακολούθηση της προόδου;
- Ποιες προκλήσεις αντιμετωπίστηκαν και πώς ξεπεράστηκαν;
- Πώς συνεργάστηκε η ομάδα για την επίτευξη του στόχου;
📊 Παρατήρηση κατά τη διάρκεια
- Παρατήρηση της συνεργασίας και της δημιουργικότητας των μαθητών.
- Καταγραφή: Κατασκευή ρομπότ – Προγραμματισμός με χρήση δεδομένων – Παρουσίαση λειτουργίας.
🧍♂️ Αυτοαξιολόγηση
- 🔵 Μπλε: Δημιούργησα ένα πρόγραμμα που βοηθά στην εκμάθηση ή βελτίωση μιας δεξιότητας.
- 🟡 Κίτρινο: Δημιούργησα ένα πρόγραμμα που χρησιμοποιεί δεδομένα για την παρακολούθηση της προόδου.
- 🟣 Μωβ: Δημιούργησα ένα πρόγραμμα που χρησιμοποιεί δεδομένα για την παρακολούθηση της προόδου και παρουσίασα τη λειτουργία του “προπονητή” στην τάξη.
🗣️ Ανατροφοδότηση Συμμαθητών
- Μου άρεσε ο τρόπος που χρησιμοποίησες δεδομένα για την παρακολούθηση της προόδου.
- Θα ήθελα να μάθω πώς προγραμμάτισες τον “προπονητή” να βοηθά στην εκμάθηση ή βελτίωση μιας δεξιότητας.
🧩 Tips
- Κατασκευή: Βεβαιωθείτε ότι οι αισθητήρες είναι σωστά τοποθετημένοι και ευθυγραμμισμένοι.
- Προγραμματισμός: Χρησιμοποιήστε εντολές IF ELSE για την παρακολούθηση της προόδου και την παροχή ανατροφοδότησης.
- Επέκταση: Προσθέστε επιπλέον λειτουργίες, όπως χρήση διαφορετικών αισθητήρων ή εμφάνιση δεδομένων σε γραφήματα.
🔁 Διαφοροποίηση
Απλοποίηση:
- Χρήση απλών δεδομένων για την παρακολούθηση της προόδου.
Αύξηση δυσκολίας:
- Χρήση σύνθετων δεδομένων και αισθητήρων για την παρακολούθηση της προόδου.
- Προσθήκη λειτουργιών για την παροχή ανατροφοδότησης σε πραγματικό χρόνο.
📚 Επέκταση σε Γλώσσα
- Καταγραφή της διαδικασίας κατασκευής και προγραμματισμού του “προπονητή” σε ένα ημερολόγιο εφευρέτη.
- Δημιουργία ιστοσελίδας που παρουσιάζει τον “προπονητή” και τη λειτουργία του.
📐 Επέκταση σε Μαθηματικά
- Χρήση δεδομένων για την παρακολούθηση της προόδου και την εμφάνιση σε γραφήματα.
- Υπολογισμός της προόδου με τη χρήση μαθηματικών τύπων.