🔁 Repeat 5 Times

 

Μπορεί η ομάδα να χρησιμοποιήσει μεταβλητές για να μετρήσει τον αριθμό των κοιλιακών και τις θερμίδες που καίγονται κατά τη διάρκεια μιας προπόνησης;

Σε αυτή τη δραστηριότητα, οι μαθητές κατασκευάζουν και προγραμματίζουν τον “Leo”, έναν προσωπικό προπονητή, για να μετράει τις επαναλήψεις ασκήσεων και να υπολογίζει τις θερμίδες που καίγονται, ενισχύοντας την κατανόηση των μεταβλητών και των βρόχων στον προγραμματισμό.

🎯 Στόχοι του μαθήματος

  • Κατανόηση της έννοιας των μεταβλητών και της χρήσης τους στον προγραμματισμό.
  • Κατασκευή και προγραμματισμός ενός ρομπότ που μετράει επαναλήψεις ασκήσεων.
  • Υπολογισμός θερμίδων που καίγονται με τη χρήση δεύτερης μεταβλητής.
  • Ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας και επίλυσης προβλημάτων.

🔍 Εξερευνώ

  • Συζήτηση για τη σημασία της άσκησης και των προγραμμάτων προπόνησης.
  • Κατασκευή του “Leo”, του προσωπικού προπονητή, σε ζευγάρια.
  • Δοκιμή του προγράμματος για να διασφαλιστεί ότι ο Leo λειτουργεί σωστά.

📸 Κατασκευή:

Οι ομάδες κατασκευάζουν τον “Leo” και προσαρμόζουν την εμφάνισή του με επιπλέον τουβλάκια για εξατομίκευση.

🛠️ Εξηγώ

  • Χρήση μεταβλητής για την καταμέτρηση των κοιλιακών του Leo.
  • Προσθήκη δεύτερης μεταβλητής για τον υπολογισμό των θερμίδων που καίγονται.
  • Συζήτηση για τον τρόπο με τον οποίο οι μεταβλητές βοηθούν στην αποθήκευση και επεξεργασία δεδομένων.

📸 Κώδικας:

💡 Εφαρμόζω

  • Προσθήκη διαφορετικών ρυθμών στις επαναλήψεις (π.χ. 2 αργές και 3 γρήγορες).
  • Τροποποίηση του προγράμματος για την καταμέτρηση διαφορετικών τύπων κοιλιακών και εμφάνιση των τιμών.
  • Προγραμματισμός του Leo να κινείται ακολουθώντας τις κινήσεις ενός tablet.

🧠 Αξιολογώ

  • Πόσο καλά εφαρμόστηκαν οι μεταβλητές στον προγραμματισμό;
  • Ποιες προκλήσεις αντιμετωπίστηκαν και πώς ξεπεράστηκαν;
  • Πώς συνεργάστηκε η ομάδα για την επίτευξη του στόχου;

📊 Παρατήρηση κατά τη διάρκεια

  • Παρατήρηση της συνεργασίας και της δημιουργικότητας των μαθητών.
  • Καταγραφή: Κατασκευή ρομπότ – Προγραμματισμός μεταβλητών – Υπολογισμός θερμίδων.

🧍‍♂️ Αυτοαξιολόγηση

  • 🔵 Μπλε: Δημιούργησα μια μεταβλητή για την καταμέτρηση των κοιλιακών του Leo.
  • 🟡 Κίτρινο: Πρόσθεσα δεύτερη μεταβλητή για τον υπολογισμό των θερμίδων που καίγονται.
  • 🟣 Μωβ: Τροποποίησα το πρόγραμμά μου για να δημιουργήσω διαφορετικούς ρυθμούς άσκησης και ρουτίνες.

🗣️ Ανατροφοδότηση Συμμαθητών

  • Μου άρεσε ο τρόπος που χρησιμοποίησες μεταβλητές για την καταμέτρηση των επαναλήψεων.
  • Θα ήθελα να μάθω πώς υπολόγισες τις θερμίδες που καίγονται με τη δεύτερη μεταβλητή.

🧩 Tips

  • Κατασκευή: Βεβαιωθείτε ότι οι κινητήρες είναι σωστά ευθυγραμμισμένοι, όπως φαίνεται στις οδηγίες κατασκευής.
  • Προγραμματισμός: Χρησιμοποιήστε βρόχους επανάληψης για την αποδοτικότερη εκτέλεση των εντολών.
  • Επέκταση: Προσθέστε αισθητήρες για την ανίχνευση της σωστής εκτέλεσης των ασκήσεων.

🔁 Διαφοροποίηση

Απλοποίηση:

  • Πραγματοποίηση δραστηριότητας χωρίς υπολογιστή για την κατανόηση των μεταβλητών (π.χ. χρήση βάζου και μαρμάρων).

Αύξηση δυσκολίας:

  • Προσθήκη διαφορετικών ρυθμών στις επαναλήψεις και καταμέτρηση κάθε τύπου ξεχωριστά.
  • Προγραμματισμός του Leo να ακολουθεί τις κινήσεις ενός tablet.

📚 Επέκταση σε Γλώσσα

  • Έρευνα και παρουσίαση διαφορετικών προγραμμάτων προπόνησης και των διαφορών τους.
  • Σύνδεση του τύπου άσκησης και του αριθμού επαναλήψεων με την επίδρασή τους στο σώμα.

📐 Επέκταση σε Μαθηματικά

  • Εξερεύνηση γραμμικών σχέσεων μεταξύ των μεταβλητών (π.χ. επαναλήψεις, θερμίδες, έργο).
  • Κατασκευή γραφήματος για την απεικόνιση των σχέσεων και εξαγωγή μαθηματικών τύπων (y=mx+b).