
Life Hacks – Lesson 1, Part 1/7
🕺 Break Dance
Μπορεί η ομάδα να συγχρονίσει τις κινήσεις του ρομπότ με φώτα και ήχους, δημιουργώντας έναν “break dancer” που χορεύει με ρυθμό;
Σε αυτή τη δραστηριότητα, οι μαθητές κατασκευάζουν και προγραμματίζουν έναν ρομποτικό χορευτή που κινείται συγχρονισμένα με φώτα και ήχους, ενισχύοντας την κατανόηση του ρυθμού, του συγχρονισμού και της προγραμματιστικής λογικής.
🎯 Στόχοι του μαθήματος
- Κατανόηση των εννοιών του ρυθμού, του συγχρονισμού και της χρονικής αλληλουχίας.
- Κατασκευή και προγραμματισμός ενός ρομπότ που κινείται συγχρονισμένα με φώτα και ήχους.
- Ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας και δημιουργικής έκφρασης.
- Ενίσχυση της φυσικής δραστηριότητας μέσω της τεχνολογίας.
🔍 Εξερευνώ
- Συζήτηση για τη σημασία της κίνησης και της άσκησης κατά τη διάρκεια της ημέρας.
- Κατασκευή του “break dancer” σε ζευγάρια: ο ένας μαθητής κατασκευάζει το πάνω μέρος και ο άλλος το κάτω μέρος του ρομπότ.
- Πειραματισμός με τον συγχρονισμό των κινήσεων των ποδιών με το αναβόσβημα των φώτων στο Hub.
📸 Κατασκευή:
Οι ομάδες κατασκευάζουν τον “break dancer” και προσαρμόζουν την εμφάνισή του με επιπλέον τουβλάκια για εξατομίκευση.
🛠️ Εξηγώ
- Συζήτηση για τον συγχρονισμό των κινήσεων και την έννοια του ρυθμού.
- Προσθήκη κινήσεων στα χέρια του ρομπότ για πιο εκφραστικό χορό.
- Ανάλυση του τρόπου με τον οποίο οι διαφορετικές κινήσεις συνδυάζονται με φώτα και ήχους.
📸 Κώδικας:
💡 Εφαρμόζω
- Προσθήκη ήχων που συγχρονίζονται με τις κινήσεις του ρομπότ.
- Προγραμματισμός του ρομπότ να κινείται σε τακτά χρονικά διαστήματα (π.χ. κάθε 30 δευτερόλεπτα) για να υπενθυμίζει στους μαθητές να σηκώνονται και να κινούνται.
- Πειραματισμός με διαφορετικά μοτίβα κινήσεων και ρυθμών.
🧠 Αξιολογώ
- Πόσο καλά συγχρονίστηκαν οι κινήσεις του ρομπότ με τα φώτα και τους ήχους;
- Ποιες προκλήσεις αντιμετωπίστηκαν κατά τον προγραμματισμό και πώς ξεπεράστηκαν;
- Πώς συνεργάστηκε η ομάδα για την επίτευξη του στόχου;
📊 Παρατήρηση κατά τη διάρκεια
- Παρατήρηση της συνεργασίας και της δημιουργικότητας των μαθητών.
- Καταγραφή: Κατασκευή ρομπότ – Προγραμματισμός κινήσεων – Συγχρονισμός με φώτα και ήχους.
🧍♂️ Αυτοαξιολόγηση
- 🔵 Μπλε: Προγραμμάτισα τα πόδια του ρομπότ να κινούνται συγχρονισμένα με τα φώτα.
- 🟡 Κίτρινο: Προγραμμάτισα τα πόδια και τα χέρια του ρομπότ να κινούνται συγχρονισμένα με τα φώτα.
- 🟣 Μωβ: Προγραμμάτισα το ρομπότ να κινείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, παίζοντας ήχους για να με ενθαρρύνει να κινούμαι.
🗣️ Ανατροφοδότηση Συμμαθητών
- Μου άρεσε ο τρόπος που συγχρόνισες τις κινήσεις του ρομπότ με τη μουσική.
- Θα ήθελα να μάθω πώς προγραμμάτισες το ρομπότ να κινείται σε τακτά διαστήματα.
🧩 Tips
- Κατασκευή: Διαχωρίστε την κατασκευή σε δύο μέρη για συνεργασία: πάνω μέρος και κάτω μέρος του ρομπότ.
- Προγραμματισμός: Πειραματιστείτε με διαφορετικές μονάδες μέτρησης για τον έλεγχο του κινητήρα (δευτερόλεπτα, μοίρες, περιστροφές).
- Επέκταση: Προσθέστε έναν τρίτο κινητήρα ή αισθητήρα υπερήχων για επιπλέον συγχρονισμένες κινήσεις.
🔁 Διαφοροποίηση
Απλοποίηση:
- Εξερεύνηση των βασικών λειτουργιών του κινητήρα και του ελέγχου του με διαφορετικές μονάδες μέτρησης.
Αύξηση δυσκολίας:
- Συγχρονισμός πολλών ρομπότ για τη δημιουργία ενός “flash mob”.
- Προγραμματισμός σύνθετων ρυθμικών μοτίβων και κινήσεων.
📚 Επέκταση σε Γλώσσα
- Έρευνα και συζήτηση για τη σημασία της κίνησης και της άσκησης κατά τη διάρκεια της ημέρας.
- Σύνταξη οδηγιών (ψευδοκώδικα) για τις κινήσεις του ρομπότ.
📐 Επέκταση σε Μαθηματικά
- Εξερεύνηση των ρυθμών σε σχέση με τα κλάσματα.
- Πειραματισμός με πολυμετρικούς ρυθμούς (π.χ. 2/4 με 3/8, 5/4 με 4/4).