Σχεδιαστής κοινότητας

Οι μαθητές θα διερευνήσουν τις κοινότητες και τις ανάγκες των πολιτών, κατασκευάζοντας την κοινότητα στην οποία ζουν. Ξεκινήσαμε το μάθημα μας με μια συζήτηση για τις κοινότητες, ζητώντας από τους μαθητές να περιγράψουν την κοινότητα στην οποία ζουν, στην προκειμένη περίπτωση, να περιγράψουν το χωριό τους, το Μητρούσι. Στη συνέχεια καταγράψαμε βασικά κτήρια που έχει το χωριό μας, όπως, σχολείο, εκκλησία, ταβέρνα, φαρμακείο, ανθοπωλείο, περίπτερο, υδραγωγείο, σούπερ μάρκετ, φούρνος και ούτω καθεξής. Αφού καταγράψαμε τα κτήρια του χωριού μας, ο κάθε μαθητής επέλεξε το κτίσμα που θα ήθελε να κατασκευάσει και έγραψε σε ταμπελάκι το όνομα του κτηρίου. 


Οι μαθητές ανακαλύπτουν το σετ του Learn To Learn και εξασκούνται στις διοικητικές ικανότητες. Ταξινομούν και κατατάσσουν τα τουβλάκια με διαφορετικούς τρόπους. Συνεργάζονται για να φτιάξουν κοινά ονόματα για τα τουβλάκια τους.

Όταν οι μαθητές ολοκλήρωσαν τις κατασκευές τους, οργανώσαμε τα οικοδομικά τους μοντέλα τοποθετώντας τα σε μεγάλη πλακέτα φτιάχνοντας έτσι μια μακέτα του χωριού μας. Οι μαθητές παρατήρησαν τις κατασκευές των συμμαθητών τους και ανέλαβαν να τοποθετήσουν τα κτήρια όσο γίνεται χωροταξικά, σύμφωνα με την πολεοδομία της κοινότητας στην οποία ζουν. Συζητήσαμε για το τι ενδεχομένως θα έπρεπε να προσθέσουν ή να αλλάξουν, προκειμένου να διασφαλίσουν ότι οι πολίτες της κοινότητας έχουν ότι χρειάζονται. Τέλος οι μαθητές έδωσαν όνομα στην κοινότητα που κατασκευάσανε, “Πεύκα, Θεσσαλονίκης”.