🧹 Super Cleanup

 

Μπορεί η ομάδα να δοκιμάσει την απόδοση δύο διαφορετικών ρομποτικών χεριών και να επιλέξει ποιο είναι το καλύτερο μοντέλο;

Σε αυτή τη δραστηριότητα, οι μαθητές σχεδιάζουν, κατασκευάζουν και δοκιμάζουν δύο διαφορετικά ρομποτικά χέρια. Εξερευνούν έννοιες όπως η αποδοτικότητα, η αξιολόγηση σχεδίων και η επίλυση προβλημάτων, δοκιμάζουν διαφορετικές λύσεις και αξιολογούν ποια είναι η πιο αποτελεσματική.

🎯 Στόχοι του μαθήματος

  • Κατανόηση της σημασίας της αξιολόγησης διαφορετικών σχεδίων
  • Σχεδίαση και κατασκευή δύο διαφορετικών ρομποτικών χεριών
  • Εφαρμογή της μεθόδου δοκιμής και βελτίωσης
  • Ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας και κριτικής σκέψης

🔍 Εξερευνώ

  • Παρουσιάζουμε την αποστολή: Η ομάδα πρέπει να κατασκευάσει και να δοκιμάσει δύο διαφορετικά ρομποτικά χέρια.
  • Συζητάμε πιθανούς τρόπους κατασκευής και λειτουργίας των ρομποτικών χεριών.
  • Οι μαθητές ξεκινούν να σχεδιάζουν τις κατασκευές με βάση τα υλικά που διαθέτουν.

📸 Κατασκευή:

🛠️ Εξηγώ

  • Οι μαθητές κατασκευάζουν τα ρομποτικά χέρια και τα παρουσιάζουν στην τάξη.
  • Δοκιμάζουν τα ρομποτικά χέρια και παρατηρούν πώς λειτουργούν, αν είναι αποτελεσματικά και αν πληρούν τα κριτήρια.
  • Συζητούν ποιο μέρος του σχεδιασμού επηρέασε το τελικό αποτέλεσμα.

📸 Κώδικας:

💡 Εφαρμόζω

  • Πραγματοποιούν επαναλαμβανόμενες δοκιμές και βελτιώσεις.
  • Αλλάζουν παραμέτρους (π.χ. υλικά, δομή) για καλύτερη απόδοση.
  • Συγκρίνουν τα αποτελέσματα και αναλύουν τι λειτούργησε καλύτερα.

🧠 Αξιολογώ

  • Ποια επιλογή βελτίωσε τη λειτουργία των ρομποτικών χεριών;
  • Τι δυσκολίες αντιμετωπίσατε και πώς τις ξεπεράσατε;
  • Αν είχατε περισσότερο χρόνο, τι θα αλλάζατε στον σχεδιασμό σας;

📊 Παρατήρηση κατά τη διάρκεια

  • Παρατηρούμε τη συνεργασία στην ομάδα και την προσέγγιση επίλυσης προβλημάτων.
  • Καταγραφή: Χρειάζεται καθοδήγηση – Εργάζεται ανεξάρτητα – Διδάσκει άλλους

🧍‍♂️ Αυτοαξιολόγηση

  • 🟡 Κίτρινο: Έκανα προσπάθεια να σχεδιάσω και να βελτιώσω τα ρομποτικά χέρια.
  • 🔵 Μπλε: Έφτιαξα λειτουργικά ρομποτικά χέρια μόνος/η μου.
  • 🟢 Πράσινο: Βοήθησα και την ομάδα μου να πετύχει καλύτερο αποτέλεσμα.

🗣️ Ανατροφοδότηση Συμμαθητών

  • Μου άρεσε όταν εσύ…
  • Θα ήθελα να μάθω πώς κατάφερες να…

🧩 Tips

  • Κατασκευή: Δώστε ελευθερία στους μαθητές – δεν υπάρχουν “σωστές” λύσεις.
  • Προγραμματισμός: Ενθαρρύνεται η δημιουργία custom κώδικα με πειραματισμό.

🔁 Διαφοροποίηση

Απλοποίηση:

  • Δίνουμε απλό σχέδιο ή βασικό παράδειγμα κατασκευής.
  • Δουλεύουμε με προκαθορισμένο πρόγραμμα που απλά κινεί τα στοιχεία των ρομποτικών χεριών.

Αύξηση δυσκολίας:

  • Χρήση επιπλέον αισθητήρων για ενεργοποίηση λειτουργιών.
  • Σύγκριση απόδοσης με διαφορετικά σενάρια (υλικά, δομή).

📚 Επέκταση σε Γλώσσα

  • Οι μαθητές γράφουν ή ζωγραφίζουν μια ιστορία για τη χρήση των ρομποτικών χεριών και τα αποτελέσματα των δοκιμών.
  • Παρουσιάζουν την κατασκευή τους με αφήγηση ή σλόγκαν.