
Great Adventures – Lesson 4, Part 4/7
Animal Alarm
Μπορεί η ομάδα να κατασκευάσει έναν συναγερμό που να ενεργοποιείται όταν πλησιάζει ένα ζώο;
Σε αυτή τη δραστηριότητα, οι μαθητές σχεδιάζουν, κατασκευάζουν και προγραμματίζουν έναν συναγερμό που ενεργοποιείται με την προσέγγιση ενός ζώου. Εξερευνούν έννοιες όπως οι αισθητήρες, η ανίχνευση κίνησης και ο προγραμματισμός, δοκιμάζουν διαφορετικές λύσεις και αξιολογούν ποια είναι η πιο αποτελεσματική.
🎯 Στόχοι του μαθήματος
- Κατανόηση της λειτουργίας των αισθητήρων και της ανίχνευσης κίνησης
- Κατασκευή και προγραμματισμός ενός λειτουργικού συναγερμού
- Εφαρμογή της μεθόδου δοκιμής και βελτίωσης
- Συνεργασία και ανταλλαγή ιδεών
🔍 Εξερευνώ
- Παρουσιάζουμε την αποστολή: Η ομάδα πρέπει να κατασκευάσει έναν συναγερμό που να ενεργοποιείται με την προσέγγιση ενός ζώου.
- Συζητάμε πώς λειτουργούν οι αισθητήρες και πώς μπορούν να ανιχνεύσουν κίνηση ή παρουσία.
- Οι μαθητές ξεκινούν να σχεδιάζουν την κατασκευή με βάση τα υλικά που διαθέτουν.
📸 Κατασκευή:
🛠️ Εξηγώ
- Οι μαθητές κατασκευάζουν και προγραμματίζουν τον συναγερμό.
- Δοκιμάζουν το μοντέλο και παρατηρούν πώς αντιδρά στην προσέγγιση ενός ζώου ή αντικειμένου.
- Συζητούν ποιο μέρος του σχεδιασμού επηρέασε το τελικό αποτέλεσμα.
📸 Κώδικας:
💡 Εφαρμόζω
- Πραγματοποιούν επαναλαμβανόμενες δοκιμές και βελτιώσεις.
- Αλλάζουν παραμέτρους (π.χ. ευαισθησία αισθητήρα, απόσταση ενεργοποίησης) για καλύτερη απόδοση.
- Συγκρίνουν τα αποτελέσματα και αναλύουν τι λειτούργησε καλύτερα.
🧠 Αξιολογώ
- Ποια επιλογή βελτίωσε την απόκριση του συναγερμού;
- Τι δυσκολίες αντιμετωπίσατε και πώς τις ξεπεράσατε;
- Αν είχατε περισσότερο χρόνο, τι θα αλλάζατε στον συναγερμό σας;