
Great Adventures – Lesson 1, Part 1/7
Boat Trip
Μπορεί η ομάδα να κατασκευάσει ένα σκάφος που να κινείται στο νερό;
Σε αυτή τη δραστηριότητα, οι μαθητές σχεδιάζουν, κατασκευάζουν και προγραμματίζουν ένα σκάφος που μπορεί να κινείται στο νερό. Εξερευνούν έννοιες όπως η πλευστότητα, η πρόωση και η σταθερότητα, δοκιμάζουν διαφορετικές λύσεις και αξιολογούν ποια είναι η πιο αποτελεσματική.
🎯 Στόχοι του μαθήματος
- Κατανόηση της έννοιας της πλευστότητας και των παραγόντων που την επηρεάζουν
- Κατασκευή και προγραμματισμός ενός σκάφους που κινείται στο νερό
- Εφαρμογή της μεθόδου δοκιμής και βελτίωσης
- Συνεργασία και ανταλλαγή ιδεών
🔍 Εξερευνώ
- Παρουσιάζουμε την αποστολή: Η ομάδα πρέπει να κατασκευάσει ένα σκάφος που να κινείται στο νερό.
- Συζητάμε παράγοντες που επηρεάζουν την πλευστότητα και την πρόωση (π.χ. σχήμα, βάρος, μέσο πρόωσης).
- Οι μαθητές ξεκινούν να σχεδιάζουν την κατασκευή με βάση τα υλικά που διαθέτουν.
📸 Κατασκευή:
1🛠️ Εξηγώ
- Οι μαθητές κατασκευάζουν και προγραμματίζουν το σκάφος.
- Δοκιμάζουν το μοντέλο και παρατηρούν πώς κινείται στο νερό, αν είναι σταθερό, αν αναπτύσσει ταχύτητα.
- Συζητούν ποιο μέρος του σχεδιασμού επηρέασε το τελικό αποτέλεσμα.
📸 Κώδικας:
💡 Εφαρμόζω
- Πραγματοποιούν επαναλαμβανόμενες δοκιμές και βελτιώσεις.
- Αλλάζουν παραμέτρους (π.χ. σχήμα σκάφους, μέσο πρόωσης) για καλύτερη απόδοση.
- Συγκρίνουν τα αποτελέσματα και αναλύουν τι λειτούργησε καλύτερα.
🧠 Αξιολογώ
- Ποια επιλογή βελτίωσε την πλευστότητα και την κίνηση του σκάφους;
- Τι δυσκολίες αντιμετωπίσατε και πώς τις ξεπεράσατε;
- Αν είχατε περισσότερο χρόνο, τι θα αλλάζατε στο σκάφος σας;