Avoid the Edge

 

Μπορεί η ομάδα να προγραμματίσει ένα ρομπότ ώστε να κινείται σε μια επιφάνεια χωρίς να πέσει από τις άκρες;

Σε αυτή τη δραστηριότητα, οι μαθητές σχεδιάζουν και προγραμματίζουν ένα ρομπότ που κινείται σε μια επιφάνεια και αποφεύγει να πέσει από τις άκρες. Εξερευνούν έννοιες όπως η ανίχνευση επιφανειών, η αντίδραση σε αισθητήρες και η ασφαλής πλοήγηση, δοκιμάζουν διαφορετικές λύσεις και αξιολογούν ποια είναι η πιο αποτελεσματική.

🎯 Στόχοι του μαθήματος

  • Κατανόηση της χρήσης αισθητήρων για ανίχνευση άκρων
  • Προγραμματισμός ρομπότ για ασφαλή πλοήγηση σε περιορισμένο χώρο
  • Εφαρμογή της μεθόδου δοκιμής και βελτίωσης
  • Ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας και επίλυσης προβλημάτων

🔍 Εξερευνώ

  • Παρουσιάζουμε την αποστολή: Η ομάδα πρέπει να προγραμματίσει ένα ρομπότ ώστε να κινείται σε μια επιφάνεια χωρίς να πέσει από τις άκρες.
  • Συζητάμε στρατηγικές ανίχνευσης άκρων και αντίδρασης σε αισθητήρες.
  • Οι μαθητές ξεκινούν να σχεδιάζουν τον προγραμματισμό του ρομπότ με βάση τα υλικά και τους αισθητήρες που διαθέτουν.

📸 Κατασκευή:

🛠️ Εξηγώ

  • Οι μαθητές προγραμματίζουν το ρομπότ ώστε να ανιχνεύει τις άκρες της επιφάνειας και να αλλάζει κατεύθυνση για να μην πέσει.
  • Δοκιμάζουν το μοντέλο και παρατηρούν πώς αντιδρά το ρομπότ όταν πλησιάζει τις άκρες.
  • Συζητούν ποιο μέρος του προγραμματισμού επηρέασε το τελικό αποτέλεσμα.

📸 Κώδικας:

💡 Εφαρμόζω

  • Πραγματοποιούν επαναλαμβανόμενες δοκιμές και βελτιώσεις.
  • Αλλάζουν παραμέτρους (π.χ. ευαισθησία αισθητήρων, ταχύτητα) για καλύτερη απόδοση.
  • Συγκρίνουν τα αποτελέσματα και αναλύουν τι λειτούργησε καλύτερα.

🧠 Αξιολογώ

  • Ποια επιλογή βελτίωσε την ικανότητα του ρομπότ να αποφεύγει τις άκρες;
  • Τι δυσκολίες αντιμετωπίσατε και πώς τις ξεπεράσατε;
  • Αν είχατε περισσότερο χρόνο, τι θα αλλάζατε στον προγραμματισμό σας;