A-Maze-Ing

 

Μπορεί η ομάδα να κατασκευάσει έναν λαβύρινθο και να προγραμματίσει ένα ρομπότ ώστε να τον διασχίσει με επιτυχία;

Σε αυτή τη δραστηριότητα, οι μαθητές σχεδιάζουν και κατασκευάζουν έναν λαβύρινθο και προγραμματίζουν ένα ρομπότ για να τον διασχίσει. Εξερευνούν έννοιες όπως ο προγραμματισμός, η επίλυση προβλημάτων και η χωρική αντίληψη, δοκιμάζουν διαφορετικές λύσεις και αξιολογούν ποια είναι η πιο αποτελεσματική.

🎯 Στόχοι του μαθήματος

  • Κατανόηση βασικών εννοιών προγραμματισμού και αλγοριθμικής σκέψης
  • Κατασκευή και προγραμματισμός ενός ρομπότ για πλοήγηση σε λαβύρινθο
  • Εφαρμογή της μεθόδου δοκιμής και βελτίωσης
  • Ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας και επίλυσης προβλημάτων

🔍 Εξερευνώ

  • Παρουσιάζουμε την αποστολή: Η ομάδα πρέπει να κατασκευάσει έναν λαβύρινθο και να προγραμματίσει το ρομπότ ώστε να τον διασχίσει.
  • Συζητάμε στρατηγικές πλοήγησης και αντιμετώπισης εμποδίων.
  • Οι μαθητές ξεκινούν να σχεδιάζουν τον λαβύρινθο και τον προγραμματισμό του ρομπότ με βάση τα υλικά που διαθέτουν.

📸 Κατασκευή:

🛠️ Εξηγώ

  • Οι μαθητές κατασκευάζουν τον λαβύρινθο και προγραμματίζουν το ρομπότ.
  • Δοκιμάζουν το μοντέλο και παρατηρούν πώς κινείται το ρομπότ, αν ακολουθεί τη σωστή διαδρομή, αν αποφεύγει τα εμπόδια.
  • Συζητούν ποιο μέρος του σχεδιασμού επηρέασε το τελικό αποτέλεσμα.

📸 Κώδικας:

💡 Εφαρμόζω

  • Πραγματοποιούν επαναλαμβανόμενες δοκιμές και βελτιώσεις.
  • Αλλάζουν παραμέτρους (π.χ. ταχύτητα, γωνία στροφής, αισθητήρες) για καλύτερη απόδοση.
  • Συγκρίνουν τα αποτελέσματα και αναλύουν τι λειτούργησε καλύτερα.

🧠 Αξιολογώ

  • Ποια επιλογή βελτίωσε την πλοήγηση του ρομπότ στον λαβύρινθο;
  • Τι δυσκολίες αντιμετωπίσατε και πώς τις ξεπεράσατε;
  • Αν είχατε περισσότερο χρόνο, τι θα αλλάζατε στον σχεδιασμό σας;