🦬 Συμπεριφορά Ζώων – Ομαδική Ζωή

 

Μπορεί η ομάδα να κατασκευάσει ένα μοντέλο που να εξηγεί πώς η ομαδική ζωή βοηθά τα ζώα να επιβιώσουν;

Σε αυτή τη δραστηριότητα, οι μαθητές κατασκευάζουν και προγραμματίζουν ένα μοντέλο που αναπαριστά τη συμπεριφορά ζώων που ζουν σε ομάδες. Εξερευνούν έννοιες όπως η ανίχνευση κινδύνου, η συνεργασία και η επιβίωση, δοκιμάζουν διαφορετικές λύσεις και αξιολογούν ποια είναι η πιο αποτελεσματική.

🎯 Στόχοι του μαθήματος

  • Κατανόηση της σημασίας της ομαδικής ζωής για την επιβίωση των ζώων
  • Κατασκευή και προγραμματισμός μοντέλου που αναπαριστά τη συμπεριφορά ζώων σε ομάδες
  • Εφαρμογή της μεθόδου δοκιμής και βελτίωσης
  • Ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας και επίλυσης προβλημάτων

🔍 Εξερευνώ

  • Χρησιμοποίησε το βασικό μοντέλο για να κατασκευάσεις ένα βουβάλι που βόσκει με αισθητήρα χρώματος στο κεφάλι του στραμμένο προς το έδαφος και έναν θηρευτή που μπορεί να ανιχνεύσει το βουβάλι.
  • Προγραμμάτισε το μοντέλο σου να βγάζει έναν ήχο όταν το βουβάλι βλέπει το κίτρινο χρώμα (που απεικονίζει έναν θηρευτή όπως το λιοντάρι).
  • Τεστάρε το μοντέλο σου για να δεις εάν βγάζει κάποιον ήχο όταν ένα κίτρινο υλικό της LEGO τοποθετείται κάτω από τον αισθητήρα χρώματος.

📸 Κατασκευή:

🛠️ Εξηγώ

  • Χρησιμοποίησε το μοντέλο σου για να παρουσιάσεις και να εξηγήσεις πώς μπορεί να ανιχνεύει έναν θηρευτή.
  • Εξήγησε γιατί ένα ζώο που τρώει γρασίδι μπορεί να μη δει τον κίνδυνο μέχρι να είναι κοντά.
  • Εξήγησε πώς άλλαξες το μοντέλο σου με σκοπό να βελτιώσεις τη λειτουργία του.

📸 Κώδικας:

💡 Εφαρμόζω

  • Τροποποίησε και τεστάρε το μοντέλο σου για να ολοκληρώσεις την επόμενη δραστηριότητα της εφαρμογής: να αλλάξεις τον αισθητήρα χρώματος στο κεφάλι του ζώου ώστε να κοιτάει ευθεία αντί για κάτω.
  • Δείξε ότι το μοντέλο σου μπορεί να ανιχνεύσει ένα αρπακτικό που πλησιάζει.
  • Περιέγραψε πόσο καλά το δεύτερο μοντέλο σου ανιχνεύει τους θηρευτές σε σύγκριση με το πρώτο μοντέλο.

🧠 Αξιολογώ

  • Ποια επιλογή βελτίωσε τη λειτουργία του μοντέλου;
  • Τι δυσκολίες αντιμετωπίσατε και πώς τις ξεπεράσατε;
  • Αν είχατε περισσότερο χρόνο, τι θα αλλάζατε στον σχεδιασμό σας;