🕺 Break Dance

 

Μπορεί η ομάδα να συγχρονίσει τις κινήσεις του ρομπότ με φώτα και ήχους, δημιουργώντας έναν “break dancer” που χορεύει με ρυθμό;

Σε αυτή τη δραστηριότητα, οι μαθητές κατασκευάζουν και προγραμματίζουν έναν ρομποτικό χορευτή που κινείται συγχρονισμένα με φώτα και ήχους, ενισχύοντας την κατανόηση του ρυθμού, του συγχρονισμού και της προγραμματιστικής λογικής.

🎯 Στόχοι του μαθήματος

  • Κατανόηση των εννοιών του ρυθμού, του συγχρονισμού και της χρονικής αλληλουχίας.
  • Κατασκευή και προγραμματισμός ενός ρομπότ που κινείται συγχρονισμένα με φώτα και ήχους.
  • Ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας και δημιουργικής έκφρασης.
  • Ενίσχυση της φυσικής δραστηριότητας μέσω της τεχνολογίας.

🔍 Εξερευνώ

  • Συζήτηση για τη σημασία της κίνησης και της άσκησης κατά τη διάρκεια της ημέρας.
  • Κατασκευή του “break dancer” σε ζευγάρια: ο ένας μαθητής κατασκευάζει το πάνω μέρος και ο άλλος το κάτω μέρος του ρομπότ.
  • Πειραματισμός με τον συγχρονισμό των κινήσεων των ποδιών με το αναβόσβημα των φώτων στο Hub.

📸 Κατασκευή:

Οι ομάδες κατασκευάζουν τον “break dancer” και προσαρμόζουν την εμφάνισή του με επιπλέον τουβλάκια για εξατομίκευση.

🛠️ Εξηγώ

  • Συζήτηση για τον συγχρονισμό των κινήσεων και την έννοια του ρυθμού.
  • Προσθήκη κινήσεων στα χέρια του ρομπότ για πιο εκφραστικό χορό.
  • Ανάλυση του τρόπου με τον οποίο οι διαφορετικές κινήσεις συνδυάζονται με φώτα και ήχους.

📸 Κώδικας:

💡 Εφαρμόζω

  • Προσθήκη ήχων που συγχρονίζονται με τις κινήσεις του ρομπότ.
  • Προγραμματισμός του ρομπότ να κινείται σε τακτά χρονικά διαστήματα (π.χ. κάθε 30 δευτερόλεπτα) για να υπενθυμίζει στους μαθητές να σηκώνονται και να κινούνται.
  • Πειραματισμός με διαφορετικά μοτίβα κινήσεων και ρυθμών.

🧠 Αξιολογώ

  • Πόσο καλά συγχρονίστηκαν οι κινήσεις του ρομπότ με τα φώτα και τους ήχους;
  • Ποιες προκλήσεις αντιμετωπίστηκαν κατά τον προγραμματισμό και πώς ξεπεράστηκαν;
  • Πώς συνεργάστηκε η ομάδα για την επίτευξη του στόχου;

📊 Παρατήρηση κατά τη διάρκεια

  • Παρατήρηση της συνεργασίας και της δημιουργικότητας των μαθητών.
  • Καταγραφή: Κατασκευή ρομπότ – Προγραμματισμός κινήσεων – Συγχρονισμός με φώτα και ήχους.

🧍‍♂️ Αυτοαξιολόγηση

  • 🔵 Μπλε: Προγραμμάτισα τα πόδια του ρομπότ να κινούνται συγχρονισμένα με τα φώτα.
  • 🟡 Κίτρινο: Προγραμμάτισα τα πόδια και τα χέρια του ρομπότ να κινούνται συγχρονισμένα με τα φώτα.
  • 🟣 Μωβ: Προγραμμάτισα το ρομπότ να κινείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, παίζοντας ήχους για να με ενθαρρύνει να κινούμαι.

🗣️ Ανατροφοδότηση Συμμαθητών

  • Μου άρεσε ο τρόπος που συγχρόνισες τις κινήσεις του ρομπότ με τη μουσική.
  • Θα ήθελα να μάθω πώς προγραμμάτισες το ρομπότ να κινείται σε τακτά διαστήματα.

🧩 Tips

  • Κατασκευή: Διαχωρίστε την κατασκευή σε δύο μέρη για συνεργασία: πάνω μέρος και κάτω μέρος του ρομπότ.
  • Προγραμματισμός: Πειραματιστείτε με διαφορετικές μονάδες μέτρησης για τον έλεγχο του κινητήρα (δευτερόλεπτα, μοίρες, περιστροφές).
  • Επέκταση: Προσθέστε έναν τρίτο κινητήρα ή αισθητήρα υπερήχων για επιπλέον συγχρονισμένες κινήσεις.

🔁 Διαφοροποίηση

Απλοποίηση:

  • Εξερεύνηση των βασικών λειτουργιών του κινητήρα και του ελέγχου του με διαφορετικές μονάδες μέτρησης.

Αύξηση δυσκολίας:

  • Συγχρονισμός πολλών ρομπότ για τη δημιουργία ενός “flash mob”.
  • Προγραμματισμός σύνθετων ρυθμικών μοτίβων και κινήσεων.

📚 Επέκταση σε Γλώσσα

  • Έρευνα και συζήτηση για τη σημασία της κίνησης και της άσκησης κατά τη διάρκεια της ημέρας.
  • Σύνταξη οδηγιών (ψευδοκώδικα) για τις κινήσεις του ρομπότ.

📐 Επέκταση σε Μαθηματικά

  • Εξερεύνηση των ρυθμών σε σχέση με τα κλάσματα.
  • Πειραματισμός με πολυμετρικούς ρυθμούς (π.χ. 2/4 με 3/8, 5/4 με 4/4).