🛒 Place Your Order

 

Μπορεί η ομάδα να σχεδιάσει και να κατασκευάσει ένα ρομπότ που να εκτελεί παραγγελίες με ακρίβεια;

Σε αυτή τη δραστηριότητα, οι μαθητές σχεδιάζουν και κατασκευάζουν ένα ρομπότ που μπορεί να εκτελεί παραγγελίες προϊόντων με ακρίβεια. Εξερευνούν έννοιες όπως η αυτοματοποίηση, η ακρίβεια και η επίλυση προβλημάτων, δοκιμάζουν διαφορετικές λύσεις και αξιολογούν ποια είναι η πιο αποτελεσματική.

🎯 Στόχοι του μαθήματος

  • Κατανόηση της σημασίας της αυτοματοποίησης στη διαδικασία παραγγελιών
  • Σχεδίαση και κατασκευή ενός ρομπότ που εκτελεί παραγγελίες με ακρίβεια
  • Εφαρμογή της μεθόδου δοκιμής και βελτίωσης
  • Ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας και δημιουργικής σκέψης

🔍 Εξερευνώ

  • Παρουσιάζουμε την αποστολή: Η ομάδα πρέπει να κατασκευάσει ένα ρομπότ που να εκτελεί παραγγελίες προϊόντων με ακρίβεια.
  • Συζητάμε τις απαιτήσεις και τις προκλήσεις της διαδικασίας παραγγελιών.
  • Οι μαθητές ξεκινούν να σχεδιάζουν την κατασκευή με βάση τα υλικά που διαθέτουν.

📸 Κατασκευή:

Οι ομάδες δημιουργούν το δικό τους ρομπότ που εκτελεί παραγγελίες με ακρίβεια.

🛠️ Εξηγώ

  • Οι μαθητές κατασκευάζουν το ρομπότ και το παρουσιάζουν στην τάξη.
  • Δοκιμάζουν το ρομπότ και παρατηρούν πώς λειτουργεί, αν είναι αποτελεσματικό και αν πληροί τα κριτήρια.
  • Συζητούν ποιο μέρος του σχεδιασμού επηρέασε το τελικό αποτέλεσμα.

📸 Κώδικας:

💡 Εφαρμόζω

  • Πραγματοποιούν επαναλαμβανόμενες δοκιμές και βελτιώσεις.
  • Αλλάζουν παραμέτρους (π.χ. υλικά, δομή) για καλύτερη απόδοση.
  • Συγκρίνουν τα αποτελέσματα και αναλύουν τι λειτούργησε καλύτερα.

🧠 Αξιολογώ

  • Ποια επιλογή βελτίωσε τη λειτουργία του ρομπότ;
  • Τι δυσκολίες αντιμετωπίσατε και πώς τις ξεπεράσατε;
  • Αν είχατε περισσότερο χρόνο, τι θα αλλάζατε στον σχεδιασμό σας;

📊 Παρατήρηση κατά τη διάρκεια

  • Παρατηρούμε τη συνεργασία στην ομάδα και την προσέγγιση επίλυσης προβλημάτων.
  • Καταγραφή: Χρειάζεται καθοδήγηση – Εργάζεται ανεξάρτητα – Διδάσκει άλλους

🧍‍♂️ Αυτοαξιολόγηση

  • 🟡 Κίτρινο: Έκανα προσπάθεια να σχεδιάσω και να βελτιώσω το ρομπότ.
  • 🔵 Μπλε: Έφτιαξα ένα λειτουργικό ρομπότ μόνος/η μου.
  • 🟢 Πράσινο: Βοήθησα και την ομάδα μου να πετύχει καλύτερο αποτέλεσμα.

🗣️ Ανατροφοδότηση Συμμαθητών

  • Μου άρεσε όταν εσύ…
  • Θα ήθελα να μάθω πώς κατάφερες να…

🧩 Tips

  • Κατασκευή: Δώστε ελευθερία στους μαθητές – δεν υπάρχουν “σωστές” λύσεις.
  • Προγραμματισμός: Ενθαρρύνεται η δημιουργία custom κώδικα με πειραματισμό.

🔁 Διαφοροποίηση

Απλοποίηση:

  • Δίνουμε απλό σχέδιο ή βασικό παράδειγμα κατασκευής.
  • Δουλεύουμε με προκαθορισμένο πρόγραμμα που απλά κινεί τα στοιχεία του ρομπότ.

Αύξηση δυσκολίας:

  • Χρήση επιπλέον αισθητήρων για ενεργοποίηση λειτουργιών.
  • Σύγκριση απόδοσης με διαφορετικά σενάρια (υλικά, δομή).

📚 Επέκταση σε Γλώσσα

  • Οι μαθητές γράφουν ή ζωγραφίζουν μια ιστορία για το ρομπότ και την περιπέτειά του στην εκτέλεση παραγγελιών.
  • Παρουσιάζουν την κατασκευή τους με αφήγηση ή σλόγκαν.