🎨 Design for Someone

 

Μπορεί η ομάδα να σχεδιάσει και να κατασκευάσει ένα ρομπότ που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες ενός συγκεκριμένου ατόμου;

Σε αυτή τη δραστηριότητα, οι μαθητές αναλαμβάνουν τον ρόλο σχεδιαστών και μηχανικών για να δημιουργήσουν ένα ρομπότ που εξυπηρετεί τις ανάγκες ενός συγκεκριμένου ατόμου. Εξερευνούν έννοιες όπως η ενσυναίσθηση, η προσαρμογή σχεδίου και η επίλυση προβλημάτων, δοκιμάζουν διαφορετικές λύσεις και αξιολογούν ποια είναι η πιο αποτελεσματική.

🎯 Στόχοι του μαθήματος

  • Κατανόηση της σημασίας της ενσυναίσθησης στον σχεδιασμό
  • Σχεδίαση και κατασκευή ενός ρομπότ που ανταποκρίνεται σε συγκεκριμένες ανάγκες
  • Εφαρμογή της μεθόδου δοκιμής και βελτίωσης
  • Ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας και δημιουργικής σκέψης

🔍 Εξερευνώ

  • Παρουσιάζουμε την αποστολή: Η ομάδα πρέπει να κατασκευάσει ένα ρομπότ που να εξυπηρετεί τις ανάγκες ενός συγκεκριμένου ατόμου.
  • Συζητάμε τις ανάγκες και τις προτιμήσεις του ατόμου για το οποίο σχεδιάζεται το ρομπότ.
  • Οι μαθητές ξεκινούν να σχεδιάζουν την κατασκευή με βάση τις πληροφορίες που έχουν συγκεντρώσει.

📸 Κατασκευή:

🛠️ Εξηγώ

  • Οι μαθητές κατασκευάζουν το ρομπότ και το παρουσιάζουν στην τάξη.
  • Δοκιμάζουν το ρομπότ και παρατηρούν πώς λειτουργεί, αν είναι αποτελεσματικό και αν πληροί τα κριτήρια.
  • Συζητούν ποιο μέρος του σχεδιασμού επηρέασε το τελικό αποτέλεσμα.

📸 Κώδικας:

Οι μαθητές δημιουργούν δικό τους πρόγραμμα με στόχο την ακριβή λειτουργία του ρομπότ – χωρίς έτοιμα blocks.

💡 Εφαρμόζω

  • Πραγματοποιούν επαναλαμβανόμενες δοκιμές και βελτιώσεις.
  • Αλλάζουν παραμέτρους (π.χ. υλικά, δομή) για καλύτερη απόδοση.
  • Συγκρίνουν τα αποτελέσματα και αναλύουν τι λειτούργησε καλύτερα.

🧠 Αξιολογώ

  • Ποια επιλογή βελτίωσε τη λειτουργία του ρομπότ;
  • Τι δυσκολίες αντιμετωπίσατε και πώς τις ξεπεράσατε;
  • Αν είχατε περισσότερο χρόνο, τι θα αλλάζατε στον σχεδιασμό σας;

📊 Παρατήρηση κατά τη διάρκεια

  • Παρατηρούμε τη συνεργασία στην ομάδα και την προσέγγιση επίλυσης προβλημάτων.
  • Καταγραφή: Χρειάζεται καθοδήγηση – Εργάζεται ανεξάρτητα – Διδάσκει άλλους

🧍‍♂️ Αυτοαξιολόγηση

  • 🟡 Κίτρινο: Έκανα προσπάθεια να σχεδιάσω και να βελτιώσω το ρομπότ.
  • 🔵 Μπλε: Έφτιαξα ένα λειτουργικό ρομπότ μόνος/η μου.
  • 🟢 Πράσινο: Βοήθησα και την ομάδα μου να πετύχει καλύτερο αποτέλεσμα.

🗣️ Ανατροφοδότηση Συμμαθητών

  • Μου άρεσε όταν εσύ…
  • Θα ήθελα να μάθω πώς κατάφερες να…

🧩 Tips

  • Κατασκευή: Δώστε ελευθερία στους μαθητές – δεν υπάρχουν “σωστές” λύσεις.
  • Προγραμματισμός: Ενθαρρύνεται η δημιουργία custom κώδικα με πειραματισμό.

🔁 Διαφοροποίηση

Απλοποίηση:

  • Δίνουμε απλό σχέδιο ή βασικό παράδειγμα κατασκευής.
  • Δουλεύουμε με προκαθορισμένο πρόγραμμα που απλά κινεί τα στοιχεία του ρομπότ.

Αύξηση δυσκολίας:

  • Χρήση επιπλέον αισθητήρων για ενεργοποίηση λειτουργιών.
  • Σύγκριση απόδοσης με διαφορετικά σενάρια (υλικά, δομή).

📚 Επέκταση σε Γλώσσα

  • Οι μαθητές γράφουν ή ζωγραφίζουν μια ιστορία για το ρομπότ και την περιπέτειά του στην εξυπηρέτηση του συγκεκριμένου ατόμου.
  • Παρουσιάζουν την κατασκευή τους με αφήγηση ή σλόγκαν.