
Invention Squad – Lesson 3, Part 3/5
🧹 Super Cleanup
Μπορεί η ομάδα να δοκιμάσει την απόδοση δύο διαφορετικών ρομποτικών χεριών και να επιλέξει ποιο είναι το καλύτερο μοντέλο;
Σε αυτή τη δραστηριότητα, οι μαθητές σχεδιάζουν, κατασκευάζουν και δοκιμάζουν δύο διαφορετικά ρομποτικά χέρια. Εξερευνούν έννοιες όπως η αποδοτικότητα, η αξιολόγηση σχεδίων και η επίλυση προβλημάτων, δοκιμάζουν διαφορετικές λύσεις και αξιολογούν ποια είναι η πιο αποτελεσματική.
🎯 Στόχοι του μαθήματος
- Κατανόηση της σημασίας της αξιολόγησης διαφορετικών σχεδίων
- Σχεδίαση και κατασκευή δύο διαφορετικών ρομποτικών χεριών
- Εφαρμογή της μεθόδου δοκιμής και βελτίωσης
- Ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας και κριτικής σκέψης
🔍 Εξερευνώ
- Παρουσιάζουμε την αποστολή: Η ομάδα πρέπει να κατασκευάσει και να δοκιμάσει δύο διαφορετικά ρομποτικά χέρια.
- Συζητάμε πιθανούς τρόπους κατασκευής και λειτουργίας των ρομποτικών χεριών.
- Οι μαθητές ξεκινούν να σχεδιάζουν τις κατασκευές με βάση τα υλικά που διαθέτουν.
📸 Κατασκευή:
🛠️ Εξηγώ
- Οι μαθητές κατασκευάζουν τα ρομποτικά χέρια και τα παρουσιάζουν στην τάξη.
- Δοκιμάζουν τα ρομποτικά χέρια και παρατηρούν πώς λειτουργούν, αν είναι αποτελεσματικά και αν πληρούν τα κριτήρια.
- Συζητούν ποιο μέρος του σχεδιασμού επηρέασε το τελικό αποτέλεσμα.
📸 Κώδικας:
💡 Εφαρμόζω
- Πραγματοποιούν επαναλαμβανόμενες δοκιμές και βελτιώσεις.
- Αλλάζουν παραμέτρους (π.χ. υλικά, δομή) για καλύτερη απόδοση.
- Συγκρίνουν τα αποτελέσματα και αναλύουν τι λειτούργησε καλύτερα.
🧠 Αξιολογώ
- Ποια επιλογή βελτίωσε τη λειτουργία των ρομποτικών χεριών;
- Τι δυσκολίες αντιμετωπίσατε και πώς τις ξεπεράσατε;
- Αν είχατε περισσότερο χρόνο, τι θα αλλάζατε στον σχεδιασμό σας;
📊 Παρατήρηση κατά τη διάρκεια
- Παρατηρούμε τη συνεργασία στην ομάδα και την προσέγγιση επίλυσης προβλημάτων.
- Καταγραφή: Χρειάζεται καθοδήγηση – Εργάζεται ανεξάρτητα – Διδάσκει άλλους
🧍♂️ Αυτοαξιολόγηση
- 🟡 Κίτρινο: Έκανα προσπάθεια να σχεδιάσω και να βελτιώσω τα ρομποτικά χέρια.
- 🔵 Μπλε: Έφτιαξα λειτουργικά ρομποτικά χέρια μόνος/η μου.
- 🟢 Πράσινο: Βοήθησα και την ομάδα μου να πετύχει καλύτερο αποτέλεσμα.
🗣️ Ανατροφοδότηση Συμμαθητών
- Μου άρεσε όταν εσύ…
- Θα ήθελα να μάθω πώς κατάφερες να…
🧩 Tips
- Κατασκευή: Δώστε ελευθερία στους μαθητές – δεν υπάρχουν “σωστές” λύσεις.
- Προγραμματισμός: Ενθαρρύνεται η δημιουργία custom κώδικα με πειραματισμό.
🔁 Διαφοροποίηση
Απλοποίηση:
- Δίνουμε απλό σχέδιο ή βασικό παράδειγμα κατασκευής.
- Δουλεύουμε με προκαθορισμένο πρόγραμμα που απλά κινεί τα στοιχεία των ρομποτικών χεριών.
Αύξηση δυσκολίας:
- Χρήση επιπλέον αισθητήρων για ενεργοποίηση λειτουργιών.
- Σύγκριση απόδοσης με διαφορετικά σενάρια (υλικά, δομή).
📚 Επέκταση σε Γλώσσα
- Οι μαθητές γράφουν ή ζωγραφίζουν μια ιστορία για τη χρήση των ρομποτικών χεριών και τα αποτελέσματα των δοκιμών.
- Παρουσιάζουν την κατασκευή τους με αφήγηση ή σλόγκαν.