📚 Literary Randomizer

 

Μπορεί η ομάδα να σχεδιάσει και να προγραμματίσει μια μηχανή που να επιλέγει τυχαία βιβλία για ανάγνωση;

Σε αυτή τη δραστηριότητα, οι μαθητές σχεδιάζουν και προγραμματίζουν μια μηχανή που επιλέγει τυχαία βιβλία για ανάγνωση. Εξερευνούν έννοιες όπως ο προγραμματισμός, η μηχανική κατασκευή και η ενίσχυση της φιλαναγνωσίας, δοκιμάζουν διαφορετικές λύσεις και αξιολογούν ποια είναι η πιο αποτελεσματική.

🎯 Στόχοι του μαθήματος

  • Κατανόηση της έννοιας της τυχαιότητας και της επιλογής
  • Σχεδίαση και κατασκευή μιας μηχανής επιλογής βιβλίων
  • Εφαρμογή της μεθόδου δοκιμής και βελτίωσης
  • Ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας και δημιουργικής σκέψης

🔍 Εξερευνώ

  • Παρουσιάζουμε την αποστολή: Η ομάδα πρέπει να σχεδιάσει και να κατασκευάσει μια μηχανή που να επιλέγει τυχαία βιβλία για ανάγνωση.
  • Συζητάμε παραδείγματα μηχανών που χρησιμοποιούν τυχαιότητα και τις εφαρμογές τους.
  • Οι μαθητές ξεκινούν να σχεδιάζουν την κατασκευή με βάση τα υλικά που διαθέτουν.

📸 Κατασκευή:

🛠️ Εξηγώ

  • Οι μαθητές κατασκευάζουν και προγραμματίζουν τη μηχανή ώστε να επιλέγει τυχαία βιβλία.
  • Δοκιμάζουν το μοντέλο και παρατηρούν πώς λειτουργεί, αν είναι αποτελεσματικό και αν ενισχύει τη φιλαναγνωσία.
  • Συζητούν ποιο μέρος του σχεδιασμού επηρέασε το τελικό αποτέλεσμα.

📸 Κώδικας:

💡 Εφαρμόζω

  • Πραγματοποιούν επαναλαμβανόμενες δοκιμές και βελτιώσεις.
  • Αλλάζουν παραμέτρους (π.χ. ταχύτητα, γωνία, υλικά) για καλύτερη απόδοση.
  • Συγκρίνουν τα αποτελέσματα και αναλύουν τι λειτούργησε καλύτερα.

🧠 Αξιολογώ

  • Ποια επιλογή βελτίωσε τη λειτουργία της μηχανής;
  • Τι δυσκολίες αντιμετωπίσατε και πώς τις ξεπεράσατε;
  • Αν είχατε περισσότερο χρόνο, τι θα αλλάζατε στον σχεδιασμό σας;