
Quirky Creations – Lesson 5, Part 5/7
⚽ Winning Goal
Μπορεί η ομάδα να σχεδιάσει και να προγραμματίσει ένα ρομπότ που να σκοράρει γκολ σε ένα αυτοματοποιημένο παιχνίδι ποδοσφαίρου;
Σε αυτή τη δραστηριότητα, οι μαθητές σχεδιάζουν και προγραμματίζουν ένα ρομπότ που μπορεί να σκοράρει γκολ σε ένα αυτοματοποιημένο παιχνίδι ποδοσφαίρου. Εξερευνούν έννοιες όπως η μηχανική κίνηση, ο προγραμματισμός και η στρατηγική, δοκιμάζουν διαφορετικές λύσεις και αξιολογούν ποια είναι η πιο αποτελεσματική.
🎯 Στόχοι του μαθήματος
- Κατανόηση των αρχών της μηχανικής κίνησης και του προγραμματισμού
- Σχεδίαση και κατασκευή ενός ρομπότ που μπορεί να σκοράρει γκολ
- Εφαρμογή της μεθόδου δοκιμής και βελτίωσης
- Ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας και στρατηγικής σκέψης
🔍 Εξερευνώ
- Παρουσιάζουμε την αποστολή: Η ομάδα πρέπει να σχεδιάσει και να προγραμματίσει ένα ρομπότ που να σκοράρει γκολ σε ένα αυτοματοποιημένο παιχνίδι ποδοσφαίρου.
- Συζητάμε παραδείγματα ρομπότ που χρησιμοποιούνται σε αγώνες ρομποτικού ποδοσφαίρου και τις τεχνικές που εφαρμόζουν.
- Οι μαθητές ξεκινούν να σχεδιάζουν το ρομπότ με βάση τα υλικά που διαθέτουν.
📸 Κατασκευή:
🛠️ Εξηγώ
- Οι μαθητές κατασκευάζουν και προγραμματίζουν το ρομπότ ώστε να μπορεί να κινείται και να σκοράρει γκολ.
- Δοκιμάζουν το μοντέλο και παρατηρούν πώς λειτουργεί, αν είναι αποτελεσματικό και αν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του παιχνιδιού.
- Συζητούν ποιο μέρος του σχεδιασμού επηρέασε το τελικό αποτέλεσμα.
📸 Κώδικας:
💡 Εφαρμόζω
- Πραγματοποιούν επαναλαμβανόμενες δοκιμές και βελτιώσεις.
- Αλλάζουν παραμέτρους (π.χ. ταχύτητα, γωνία, δύναμη) για καλύτερη απόδοση.
- Συγκρίνουν τα αποτελέσματα και αναλύουν τι λειτούργησε καλύτερα.
🧠 Αξιολογώ
- Ποια επιλογή βελτίωσε τη λειτουργία του ρομπότ;
- Τι δυσκολίες αντιμετωπίσατε και πώς τις ξεπεράσατε;
- Αν είχατε περισσότερο χρόνο, τι θα αλλάζατε στον σχεδιασμό σας;