Big Little Helper

 

Μπορεί η ομάδα να σχεδιάσει και να προγραμματίσει ένα ρομπότ που θα βοηθήσει τον Daniel να μεταφέρει τα πράγματά του στο σπίτι;

Σε αυτή τη δραστηριότητα, οι μαθητές σχεδιάζουν και προγραμματίζουν ένα ρομπότ που θα βοηθήσει τον Daniel να μεταφέρει τα πράγματά του στο σπίτι. Εξερευνούν έννοιες όπως ο σχεδιασμός με περιορισμούς, ο προγραμματισμός και η συνεργασία, δοκιμάζουν διαφορετικές λύσεις και αξιολογούν ποια είναι η πιο αποτελεσματική.

🎯 Στόχοι του μαθήματος

  • Κατανόηση της έννοιας των περιορισμών στον σχεδιασμό
  • Σχεδίαση και προγραμματισμός ενός ρομπότ βοηθού
  • Εφαρμογή της μεθόδου δοκιμής και βελτίωσης
  • Ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας και δημιουργικής σκέψης

🔍 Εξερευνώ

  • Παρουσιάζουμε την αποστολή: Ο Daniel έχει πολλά πράγματα να μεταφέρει στο σπίτι. Πώς μπορεί ένα ρομπότ να τον βοηθήσει;
  • Συζητάμε παραδείγματα ρομπότ που βοηθούν σε καθημερινές εργασίες και τους περιορισμούς που αντιμετωπίζουν.
  • Οι μαθητές ξεκινούν να σχεδιάζουν τον ρομπότ βοηθό με βάση τα υλικά που διαθέτουν.

📸 Κατασκευή:

🛠️ Εξηγώ

  • Οι μαθητές κατασκευάζουν και προγραμματίζουν τον ρομπότ ώστε να μεταφέρει τα πράγματα του Daniel.
  • Δοκιμάζουν το μοντέλο και παρατηρούν πώς λειτουργεί, αν είναι αποτελεσματικό και αν αντιμετωπίζει τους περιορισμούς.
  • Συζητούν ποιο μέρος του σχεδιασμού επηρέασε το τελικό αποτέλεσμα.

📸 Κώδικας:

💡 Εφαρμόζω

  • Πραγματοποιούν επαναλαμβανόμενες δοκιμές και βελτιώσεις.
  • Αλλάζουν παραμέτρους (π.χ. ταχύτητα, χωρητικότητα, διαδρομή) για καλύτερη απόδοση.
  • Συγκρίνουν τα αποτελέσματα και αναλύουν τι λειτούργησε καλύτερα.

🧠 Αξιολογώ

  • Ποια επιλογή βελτίωσε τη λειτουργία του ρομπότ;
  • Τι δυσκολίες αντιμετωπίσατε και πώς τις ξεπεράσατε;
  • Αν είχατε περισσότερο χρόνο, τι θα αλλάζατε στον σχεδιασμό σας;