
Quirky Creations – Lesson 2, Part 2/7
Big Little Helper
Μπορεί η ομάδα να σχεδιάσει και να προγραμματίσει ένα ρομπότ που θα βοηθήσει τον Daniel να μεταφέρει τα πράγματά του στο σπίτι;
Σε αυτή τη δραστηριότητα, οι μαθητές σχεδιάζουν και προγραμματίζουν ένα ρομπότ που θα βοηθήσει τον Daniel να μεταφέρει τα πράγματά του στο σπίτι. Εξερευνούν έννοιες όπως ο σχεδιασμός με περιορισμούς, ο προγραμματισμός και η συνεργασία, δοκιμάζουν διαφορετικές λύσεις και αξιολογούν ποια είναι η πιο αποτελεσματική.
🎯 Στόχοι του μαθήματος
- Κατανόηση της έννοιας των περιορισμών στον σχεδιασμό
- Σχεδίαση και προγραμματισμός ενός ρομπότ βοηθού
- Εφαρμογή της μεθόδου δοκιμής και βελτίωσης
- Ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας και δημιουργικής σκέψης
🔍 Εξερευνώ
- Παρουσιάζουμε την αποστολή: Ο Daniel έχει πολλά πράγματα να μεταφέρει στο σπίτι. Πώς μπορεί ένα ρομπότ να τον βοηθήσει;
- Συζητάμε παραδείγματα ρομπότ που βοηθούν σε καθημερινές εργασίες και τους περιορισμούς που αντιμετωπίζουν.
- Οι μαθητές ξεκινούν να σχεδιάζουν τον ρομπότ βοηθό με βάση τα υλικά που διαθέτουν.
📸 Κατασκευή:
🛠️ Εξηγώ
- Οι μαθητές κατασκευάζουν και προγραμματίζουν τον ρομπότ ώστε να μεταφέρει τα πράγματα του Daniel.
- Δοκιμάζουν το μοντέλο και παρατηρούν πώς λειτουργεί, αν είναι αποτελεσματικό και αν αντιμετωπίζει τους περιορισμούς.
- Συζητούν ποιο μέρος του σχεδιασμού επηρέασε το τελικό αποτέλεσμα.
📸 Κώδικας:
💡 Εφαρμόζω
- Πραγματοποιούν επαναλαμβανόμενες δοκιμές και βελτιώσεις.
- Αλλάζουν παραμέτρους (π.χ. ταχύτητα, χωρητικότητα, διαδρομή) για καλύτερη απόδοση.
- Συγκρίνουν τα αποτελέσματα και αναλύουν τι λειτούργησε καλύτερα.
🧠 Αξιολογώ
- Ποια επιλογή βελτίωσε τη λειτουργία του ρομπότ;
- Τι δυσκολίες αντιμετωπίσατε και πώς τις ξεπεράσατε;
- Αν είχατε περισσότερο χρόνο, τι θα αλλάζατε στον σχεδιασμό σας;