
Happy Traveller – Lesson 4, Part 4/7
Swamp Boat
Μπορεί η ομάδα να κατασκευάσει ένα σκάφος που να κινείται αποτελεσματικά σε έλος;
Σε αυτή τη δραστηριότητα, οι μαθητές σχεδιάζουν, κατασκευάζουν και προγραμματίζουν ένα σκάφος που μπορεί να κινηθεί σε έλος. Εξερευνούν έννοιες όπως η πρόωση, η σταθερότητα και η πλοήγηση σε δύσκολα εδάφη, δοκιμάζουν διαφορετικές λύσεις και αξιολογούν ποια είναι η πιο αποτελεσματική.
🎯 Στόχοι του μαθήματος
- Κατανόηση της πρόωσης και της σταθερότητας σε υδάτινα περιβάλλοντα
- Κατασκευή και προγραμματισμός ενός λειτουργικού σκάφους για έλος
- Εφαρμογή της μεθόδου δοκιμής και βελτίωσης
- Συνεργασία και ανταλλαγή ιδεών
🔍 Εξερευνώ
- Παρουσιάζουμε την αποστολή: Η ομάδα πρέπει να κατασκευάσει ένα σκάφος που να κινείται αποτελεσματικά σε έλος.
- Συζητάμε παράγοντες που επηρεάζουν την κίνηση σε έλος (π.χ. σχήμα σκάφους, βάρος, τύπος πρόωσης).
- Οι μαθητές ξεκινούν να σχεδιάζουν την κατασκευή με βάση τα υλικά που διαθέτουν.
📸 Κατασκευή:
🛠️ Εξηγώ
- Οι μαθητές κατασκευάζουν και προγραμματίζουν το σκάφος.
- Δοκιμάζουν το μοντέλο και παρατηρούν πώς κινείται σε έλος, αν είναι σταθερό, αν διατηρεί την ισορροπία του.
- Συζητούν ποιο μέρος του σχεδιασμού επηρέασε το τελικό αποτέλεσμα.
📸 Κώδικας:
💡 Εφαρμόζω
- Πραγματοποιούν επαναλαμβανόμενες δοκιμές και βελτιώσεις.
- Αλλάζουν παραμέτρους (π.χ. σχήμα σκάφους, βάρος) για καλύτερη απόδοση.
- Συγκρίνουν τα αποτελέσματα και αναλύουν τι λειτούργησε καλύτερα.
🧠 Αξιολογώ
- Ποια επιλογή βελτίωσε την κίνηση του σκάφους σε έλος;
- Τι δυσκολίες αντιμετωπίσατε και πώς τις ξεπεράσατε;
- Αν είχατε περισσότερο χρόνο, τι θα αλλάζατε στο σκάφος σας;