River Ferry

 

Μπορεί η ομάδα να κατασκευάσει ένα φέρι που να μεταφέρει επιβάτες με ασφάλεια;

Σε αυτή τη δραστηριότητα, οι μαθητές σχεδιάζουν, κατασκευάζουν και προγραμματίζουν ένα φέρι για τη μεταφορά επιβατών. Εξερευνούν έννοιες όπως η πλευστότητα, η σταθερότητα και η πρόωση, δοκιμάζουν διαφορετικές λύσεις και αξιολογούν ποια είναι η πιο αποτελεσματική.

🎯 Στόχοι του μαθήματος

  • Κατανόηση της πλευστότητας και της σταθερότητας στις κατασκευές
  • Κατασκευή και προγραμματισμός ενός λειτουργικού φέρι
  • Εφαρμογή της μεθόδου δοκιμής και βελτίωσης
  • Συνεργασία και ανταλλαγή ιδεών

🔍 Εξερευνώ

  • Παρουσιάζουμε την αποστολή: Η ομάδα πρέπει να κατασκευάσει ένα φέρι που να μεταφέρει επιβάτες με ασφάλεια.
  • Συζητάμε παράγοντες που επηρεάζουν την πλευστότητα και τη σταθερότητα (π.χ. σχήμα, βάρος, κατανομή φορτίου).
  • Οι μαθητές ξεκινούν να σχεδιάζουν την κατασκευή με βάση τα υλικά που διαθέτουν.

📸 Κατασκευή:

🛠️ Εξηγώ

  • Οι μαθητές κατασκευάζουν και προγραμματίζουν το φέρι.
  • Δοκιμάζουν το μοντέλο και παρατηρούν πώς κινείται στο νερό, αν είναι σταθερό, αν μεταφέρει επιβάτες με ασφάλεια.
  • Συζητούν ποιο μέρος του σχεδιασμού επηρέασε το τελικό αποτέλεσμα.

📸 Κώδικας:

💡 Εφαρμόζω

  • Πραγματοποιούν επαναλαμβανόμενες δοκιμές και βελτιώσεις.
  • Αλλάζουν παραμέτρους (π.χ. σχήμα, βάρος, κατανομή φορτίου) για καλύτερη απόδοση.
  • Συγκρίνουν τα αποτελέσματα και αναλύουν τι λειτούργησε καλύτερα.

🧠 Αξιολογώ

  • Ποια επιλογή βελτίωσε την πλευστότητα και τη σταθερότητα του φέρι;
  • Τι δυσκολίες αντιμετωπίσατε και πώς τις ξεπεράσατε;
  • Αν είχατε περισσότερο χρόνο, τι θα αλλάζατε στο φέρι σας;