
Happy Traveller – Lesson 1, Part 1/7
River Ferry
Μπορεί η ομάδα να κατασκευάσει ένα φέρι που να μεταφέρει επιβάτες με ασφάλεια;
Σε αυτή τη δραστηριότητα, οι μαθητές σχεδιάζουν, κατασκευάζουν και προγραμματίζουν ένα φέρι για τη μεταφορά επιβατών. Εξερευνούν έννοιες όπως η πλευστότητα, η σταθερότητα και η πρόωση, δοκιμάζουν διαφορετικές λύσεις και αξιολογούν ποια είναι η πιο αποτελεσματική.
🎯 Στόχοι του μαθήματος
- Κατανόηση της πλευστότητας και της σταθερότητας στις κατασκευές
- Κατασκευή και προγραμματισμός ενός λειτουργικού φέρι
- Εφαρμογή της μεθόδου δοκιμής και βελτίωσης
- Συνεργασία και ανταλλαγή ιδεών
🔍 Εξερευνώ
- Παρουσιάζουμε την αποστολή: Η ομάδα πρέπει να κατασκευάσει ένα φέρι που να μεταφέρει επιβάτες με ασφάλεια.
- Συζητάμε παράγοντες που επηρεάζουν την πλευστότητα και τη σταθερότητα (π.χ. σχήμα, βάρος, κατανομή φορτίου).
- Οι μαθητές ξεκινούν να σχεδιάζουν την κατασκευή με βάση τα υλικά που διαθέτουν.
📸 Κατασκευή:
🛠️ Εξηγώ
- Οι μαθητές κατασκευάζουν και προγραμματίζουν το φέρι.
- Δοκιμάζουν το μοντέλο και παρατηρούν πώς κινείται στο νερό, αν είναι σταθερό, αν μεταφέρει επιβάτες με ασφάλεια.
- Συζητούν ποιο μέρος του σχεδιασμού επηρέασε το τελικό αποτέλεσμα.
📸 Κώδικας:
💡 Εφαρμόζω
- Πραγματοποιούν επαναλαμβανόμενες δοκιμές και βελτιώσεις.
- Αλλάζουν παραμέτρους (π.χ. σχήμα, βάρος, κατανομή φορτίου) για καλύτερη απόδοση.
- Συγκρίνουν τα αποτελέσματα και αναλύουν τι λειτούργησε καλύτερα.
🧠 Αξιολογώ
- Ποια επιλογή βελτίωσε την πλευστότητα και τη σταθερότητα του φέρι;
- Τι δυσκολίες αντιμετωπίσατε και πώς τις ξεπεράσατε;
- Αν είχατε περισσότερο χρόνο, τι θα αλλάζατε στο φέρι σας;