
Great Adventures – Lesson 2, Part 2/7
Arctic Ride
Μπορεί η ομάδα να κατασκευάσει ένα όχημα που να κινείται αποτελεσματικά σε αρκτικές συνθήκες;
Σε αυτή τη δραστηριότητα, οι μαθητές σχεδιάζουν, κατασκευάζουν και προγραμματίζουν ένα όχημα που μπορεί να κινηθεί σε αρκτικές συνθήκες. Εξερευνούν έννοιες όπως η τριβή, η σταθερότητα και η προσαρμογή σε δύσκολες επιφάνειες, δοκιμάζουν διαφορετικές λύσεις και αξιολογούν ποια είναι η πιο αποτελεσματική.
🎯 Στόχοι του μαθήματος
- Κατανόηση των προκλήσεων κίνησης σε παγωμένες επιφάνειες
- Κατασκευή και προγραμματισμός οχήματος κατάλληλου για αρκτικές συνθήκες
- Εφαρμογή της μεθόδου δοκιμής και βελτίωσης
- Συνεργασία και ανταλλαγή ιδεών
🔍 Εξερευνώ
- Παρουσιάζουμε την αποστολή: Η ομάδα πρέπει να κατασκευάσει ένα όχημα που να κινείται σε αρκτικές συνθήκες.
- Συζητάμε παράγοντες που επηρεάζουν την κίνηση σε παγωμένες επιφάνειες (π.χ. τριβή, βάρος, τύπος ελαστικών).
- Οι μαθητές ξεκινούν να σχεδιάζουν την κατασκευή με βάση τα υλικά που διαθέτουν.
📸 Κατασκευή:
🛠️ Εξηγώ
- Οι μαθητές κατασκευάζουν και προγραμματίζουν το όχημα.
- Δοκιμάζουν το μοντέλο σε επιφάνειες που προσομοιώνουν αρκτικές συνθήκες και παρατηρούν πώς κινείται, αν είναι σταθερό, αν αναπτύσσει ταχύτητα.
- Συζητούν ποιο μέρος του σχεδιασμού επηρέασε το τελικό αποτέλεσμα.
📸 Κώδικας:
💡 Εφαρμόζω
- Πραγματοποιούν επαναλαμβανόμενες δοκιμές και βελτιώσεις.
- Αλλάζουν παραμέτρους (π.χ. τύπος ελαστικών, βάρος οχήματος) για καλύτερη απόδοση.
- Συγκρίνουν τα αποτελέσματα και αναλύουν τι λειτούργησε καλύτερα.
🧠 Αξιολογώ
- Ποια επιλογή βελτίωσε την κίνηση του οχήματος σε αρκτικές συνθήκες;
- Τι δυσκολίες αντιμετωπίσατε και πώς τις ξεπεράσατε;
- Αν είχατε περισσότερο χρόνο, τι θα αλλάζατε στο όχημά σας;