Ταχύτητα 2/3

Πώς μπορεί ένα αυτοκίνητο να πάει πιο γρήγορα;

Σκοπός του μαθήματος: 

  1. Διερεύνηση των χαρακτηριστικών που έχουν τα αγωνιστικά αυτοκίνητα.
  2. Κατασκευή και προγραμματισμός ενός αγωνιστικού οχήματος με στόχο την εύρεση των παραγόντων που θα το καταστήσουν πιο γρήγορο.
  3. Καταγραφή και παρουσίαση των τρόπων με τους οποίους μπορούμε να κάνουμε ένα όχημα πιο γρήγορο. 

  1. Στάδιο διερεύνησης
  • Ο Max και η Μia παρατήρησαν ότι τα αγωνιστικά αυτοκίνητα άλλαξαν με πολλούς τρόπους από τότε που εφευρεθήκαν.  
  • Θέλουν να ερευνήσουν τους τρόπους με τους οποίους ένα αυτοκίνητο μπορεί να γίνει ταχύτερο

Συζήτησε τις απορίες του Max και της Mia 

  • Ποιοι είναι μερικοί τρόποι με τους οποίους τα αυτοκίνητα βελτιώθηκαν ώστε να γίνουν ταχύτερα;
  • Ποιοι είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν τον χρόνο που κάνει ένα όχημα για να καλύψει μια απόσταση;

Μοιράσου τις ιδέες σου μέσω του αρχείου κειμένου.

 

  1. Στάδιο κατασκευής

Χρησιμοποίησε τα τουβλάκια: 

  • Κατασκεύασε ένα αγωνιστικό όχημα το οποίο θα κινείται μπροστά και θα σταματάει σε μια γραμμή τερματισμού.

 

Συνέδεσε το Smarthub

  • Ενεργοποίησε το Smarthub και σύνδεσε το στην συσκευή σου. Δες το βίντεο αν χρειάζεσαι βοήθεια. 
  • Δες το πάνελ των βοηθειών για περισσότερη καθοδήγηση. 

 

Προγραμμάτισε το ρομπότ

  • Προγραμμάτισε το αγωνιστικό αυτοκίνητο να κινηθεί μπροστά και να καλύψει μια απόσταση μεγαλύτερη των δυο μέτρων.

 

Εξερεύνησε περισσότερα με τον Max και την Mia

  • Τρέξε το πρόγραμμα με τις μεγάλες ρόδες, ταχύτητα ίση με 5 και με την ρύθμιση Α που βλέπεις στο ακόλουθο σχήμα. Επανέλαβε το πείραμα τρεις φορές. Κατέγραψε τα ευρήματα σου.
  • Άλλαξε τη σύνδεση του κινητήρα με τον πίσω άξονα (ρύθμιση Β) και επανέλαβε την διαδικασία.
  • Εντόπισε και άλλους παράγοντες που επηρεάζουν την ταχύτητα του οχήματος. Κατέγραψε τα αποτελέσματα και σύγκρινε τα με τα προηγούμενα αποτελέσματα.

 

Διοργάνωση αγώνα

  • Κατασκεύασε ένα δικό σου μοντέλο, με στόχο να νικήσεις στον αγώνα ταχύτητας.
  • Άλλαξε τον κώδικα ώστε να μην χρησιμοποιείται ο αισθητήρας απόστασης, αλλά το όχημα να κινείται για κάποιο χρονικό διάστημα που θα ορίσεις εσύ. Υπολόγισε ποια τιμή θα βάλεις στον χρόνο ώστε το όχημα να φτάσει στην γραμμή τερματισμού και να σταματήσει.
  • Μέτρησε την απόσταση που διανύει το κινητό έως την γραμμή του τερματισμού καθώς και τον χρόνο που κάνει να διανύσει αυτή την απόσταση. Υπολόγισε την ταχύτητα με την οποία κινείται το κινητό σου μέσω του τύπου: ταχύτητα = απόσταση : χρόνος.

 

  1. Στάδιο διαμοιρασμού 

Τελειοποίησε το αρχείο σου

  • Αξιολόγησε τις προβλέψεις σου και εξήγησε τι συνέβη στη συγκεκριμένη έρευνα.
  • Οργάνωσε τις πληροφορίες σου ώστε να μπορέσεις να τις μοιραστείς και με άλλους.
  • Εισήγαγε φωτογραφίες ή βίντεο στο τελικό αρχείο του ερευνητικού σου σχεδίου.

Μοιράσου με τους άλλους τα ευρήματα σου

Με βάση την έρευνα που πραγματοποίησες, παρουσίασε με δικά σου λόγια ποιοι είναι οι καθοριστικοί παράγοντες που κάνουν ένα όχημα να κινηθεί ταχύτερα.