Sub lesson: Super cleanup

Invention squad 3/5

Σε αυτό το κεφάλαιο οι μαθητές θα εφαρμόσουν δεξιότητες μηχανικού σχεδιασμού σε κάθε βήμα της κατασκευαστικής διαδικασίας με το να εξηγούν προβλήματα και κριτήρια επιτυχίας, σχεδιάζοντας διαφορετικές κατασκευές, εγκαθιστώντας διαδικασίες συστηματικού ελέγχου, αναλύοντας δεδομένα για να βελτιώσουν τις λύσεις που έχουν δώσει και περιγράφοντας γιατί η λύση τους είναι η καλύτερη.

Σκοπός του μαθήματος είναι οι μαθητές να:

  1. Καθορίσουν κριτήρια αξιολόγησης για 2 κατασκευές
  2. ελέγξουν 2 κατασκευές χρησιμοποιώντας αντικείμενα διαφορετικών σχεδίων και μεγεθών 
  3. κάνουν συστάσεις σχετικά με την καλύτερη κατασκευή

 

Είδες σκουπίδια σήμερα καθώς πήγαινες στο σχολείο?

Δεν θα ήταν υπέροχο να οργανώσουμε μια μέρα καθαριότητας? Χρειάζεται πολύ δουλειά για αυτό και χρειαζόμαστε μερικές δαγκάνες για να μαζέψουν τα σκουπίδια. Πώς θα βρούμε τη καλύτερη δαγκάνα για αυτή τη δουλειά?

Φτιάξε δυο δαγκάνες

Θα ξεκινήσεις ελέγχοντας αυτές τις δύο δαγκάνες. Θα χρειαστείς και ένα τηλεχειριστήριο. Αν έχεις χρόνο μπορείς να φτιάξεις το δικό σου σχέδιο για δαγκάνα.

Μάζεψε τα σκουπίδια

Θα χρειαστείς:

    • 1 τουβλάκι lego
    • Ένα άδειο πλαστικό μπουκάλι
    • Μια μπάλα τσαλακωμένο χαρτί
    • Μια στοίβα από ρόδες lego
    • 1 μήλο (ή οποιοδήποτε στρόγγυλο φρούτο)

 

Ξεκίνα το πρόγραμμα. Ποια από τις δυο δαγκάνες είναι η καλύτερη?

Test 1

Δοκίμασε να χρησιμοποιήσεις την κάθε δαγκάνα για να μαζέψει το άδειο μπουκάλι, το τσαλακωμένο χαρτί και το τουβλάκι.

Βάλε βαθμολογία:

    • 1 πόντο αν μαζέψει, σηκώσει και μετακινήσει το αντικείμενο
    • 0 πόντους αν μαζέψει αλλά πέσει το αντικείμενο
    • -1 βαθμό αν δεν μαζέψει ή δεν σηκώσει το αντικείμενο

Σημείωσε τη βαθμολογία σε ένα χαρτί.

Test 2

Επανάλαβε τη διαδικασία χρησιμοποιώντας τις ρόδες, το τσαλακωμένο χαρτί και ένα μήλο. Σημείωσε τη βαθμολογία σε ένα άλλο χαρτί. 

Ποια είναι τα συμπεράσματα σου?

  • Ποια δαγκάνα είναι καλύτερη για μικρά αντικείμενα?
  • Ποια είναι καλύτερη για βαριά αντικείμενα?

Μάζεψε και άλλα αντικείμενα από την τάξη σου και πρόβλεψε ποια δαγκάνα θα είναι καλύτερη για να μαζέψει και να σηκώσει αυτά τα αντικείμενα.