Μια ματιά στο μέλλον: τα ρομπότ ως μέλη του νοικοκυριού

Οι μαθητές θα κληθούν να σχεδιάσουν ένα ρομπότ, το οποίο θα αποτελεί μέρος του μελλοντικού νοικοκυριού, εκτελώντας συγκεκριμένες οικιακές εργασίες. Ξεκινήσαμε τη συζήτηση μιλώντας για ένα σύγχρονο τεχνολογικό επίτευγμα, τα ρομπότ, τα οποία από αντικείμενο επιστημονικής φαντασίας, έφτασαν να εισάγονται σταδιακά στην ανθρώπινη πραγματικότητα. Αναρωτηθήκαμε αν υπάρχουν ήδη τα ρομπότ στη ζωή μας, και, αν όχι, αν πιστεύουμε ότι μπορούν να γίνουν διαθέσιμα στο ευρύ κοινό σύντομα, καθώς και τους τομείς που μπορούν να μας εξυπηρετήσουν. Ρωτήσαμε τα παιδιά αν θα ήθελαν να έχουν ένα ρομπότ στο σπίτι τους, πώς φαντάζονται την εξωτερική του εμφάνιση και, τέλος, ποια θα ήταν η οικιακή εργασία του στο σπίτι τους.


Οι μαθητές ανακαλύπτουν το σετ του Learn To Learn και εξασκούνται στις διοικητικές ικανότητες. Ταξινομούν και κατατάσσουν τα τουβλάκια με διαφορετικούς τρόπους. Συνεργάζονται για να φτιάξουν κοινά ονόματα για τα τουβλάκια τους.

Στη συνέχεια, ζητήσαμε από τους μαθητές να εργαστούν ατομικά και να σχεδιάσουν από την αρχή ένα δικό τους οικιακό ρομπότ, όπως το φαντάζονται αυτοί. Καθώς δημιουργούν, θα σκεφτούν την εργασία για την οποία το προορίζουν καθώς και ένα όνομα για το δημιούργημά τους. Οι μαθητές είναι ελεύθεροι να χρησιμοποιήσουν τεχνικές από τα προηγούμενα μαθήματα για να πετύχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα, όπως και να συμβουλεύονται τα σχέδια των συμμαθητών τους, αν δυσκολεύονται να εμπνευστούν. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος, οι μαθητές μπορούσαν να αλλάζουν ανά πάσα στιγμή την κατασκευή τους μέχρι το αποτέλεσμα να τους ικανοποιήσει. Στο τέλος του μαθήματος, οι μαθητές παρουσίασαν την κατασκευή τους στην τάξη, μίλησαν για το ρομποτάκι τους και τις δουλειές που μπορεί να κάνει, όπως επίσης και για τυχόν δυσκολίες που αντιμετώπισαν κατά την κατασκευή του.